OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom delar av, eller hela rekryteringsprocessen? Brinner du för kompetensförsörjning och gör alltid det där lilla extra för att skapa en kandidatupplevelse i världsklass? Då kan det vara dig vi letar efter! Just nu söker vi nämligen en Recruitment Coordinator för uppdrag hos Epiroc Rock Drills i Örebro! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i början av augusti för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Recruitment Coordinator arbetar du för att bidra till området Talent Acquisition, vilket innebär att locka rätt personer i linje med företagets affärsstrategi, kärnvärden samt säkra mångfald och inkludering. Dina ansvarsområden kommer bland annat vara att:
• Genomföra en professionell och modern Talent Acquisition-process i samarbete med operativ HR, chefer och rekryteringsspecialister
• Attrahera kandidater, utvärdera ansökningar och säkra en utmärkt kandidatupplevelse
• Planera och genomföra telefonintervjuer och referenskontroller samt analys av svaren
• Delta i rekryteringsaktiviteter – såsom jobbmässor och rekryteringsevenemang
• Administrera onboarding i HR-systemen samt vara ansvarig för att sammanställa och leverera onboarding-paket till nyanställda
• Kontinuerligt förbättra processer och arbetssätt, samtidigt som digitalisering och agila metoder används för att uppnå ytterligare effektivitet
• Fungera som en HR-medarbetare genom aktivt samarbete med HR-kollegor lokalt, regionalt och globalt.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Recruitment Coordinator söker vi dig med:
• Adekvat högskoleutbildning inom relevant område
• 1-3 års erfarenhet som rekryteringskoordinator eller rekryterare
• Erfarenhet av olika urvalsprocesser – såsom telefonintervjuer, utvärderingar och referenstagningar
• God kunskap inom molnbaserade HR-system SAP SuccessFactors eller liknande samt Microsoft 365, Teams och Benify
• Flytande kunskaper i svenska och engelska – andra viktiga regionala språk såsom norska och/eller finska anses mycket meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med digitalisering och automatisering av HR-processer anses mycket meriterande
Som person söker vi dig med mycket god kommunikationsförmåga vad gäller såväl tal som skrift. Du besitter utmärkta kundservicefärdigheter och har en ”to do”-attityd. Vidare är du duktig på att prioritera bland dina arbetsuppgifter och möta motstridiga tidsfrister samt har förmåga att hela tiden förbättra ditt arbetssätt med fokus på att alltid leverera på ett effektivt och serviceinriktat sätt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02