Recruitment Coordinator till Academic Work i Göteborg

Recruitment Coordinator till Academic Work i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering i en koordinerande roll med stort eget ansvar? I denna roll jobbar du med alla delar i rekryteringsprocessen i ett tätt samarbete med dina teamkollegor. Ditt största fokus är att koordinera och prioritera teamets arbete på bästa sätt samt att ge våra kandidater bästa service genom hela rekryteringsprocessen. Här jobbar du i en fartfylld, ansvarsfull och affärsorienterad miljö där ditt arbete är en viktig del för vår fortsatta framgång inom rekryteringsområdet.

OM TJÄNSTEN
Du kommer stötta två av våra Recruitment Consultants där ert goda samarbete kommer att vara en förutsättning för att våra rekryteringsuppdrag ska kunna tillsättas. Din uppgift är att stötta dem i deras rekryteringsprocesser samt att ge våra kandidater och kunder bästa tänkbara service. Du jobbar proaktivt för att driva rekryteringsprocesserna framåt mot tillsättning och ansvarar för att delegera arbetsuppgifter till teamets deltidsanställda Staffing and Recruitment Assistants.

”Rollen som Recruitment Coordinator är otroligt bred där du får möjligheten att utforma ett framgångsrikt samarbete tillsammans med dina kollegor. Rekryteringsteamet präglas verkligen av glädje, omtanke och goda samarbeten mellan samtliga roller där vi tillsammans arbetar för att nå våra mål. Men det absolut roligaste med min roll är att jag har fått möjlighet att agera karriärpartner till personer som söker sin nästa utmaning i karriären.”

Såhär beskriver en av våra tidigare Recruitment Coordinators Elin rollen och varför hon trivts så bra i den.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

ARBETSUPPGIFTER
Som Recruitment Coordinator kommer du arbeta med att:


* Koordinera och prioritera arbetet i rekryteringsprocesserna för att skapa en god struktur
* Ansvara för och vidareutveckla arbetet med kandidatnöjdhet i teamet
* Selektera ansökningar, genomföra telefonintervjuer och referenstagning samt på sikt genomföra egna kompetensbaserade intervjuer
* Administration, exempelvis skriva annonser, kandidatpresentationer och registrera underlag i vårt affärssystem


Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och vill skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering i en resultat- och servicefokuserad vardag. Dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas och utökas i takt med att du bygger på din kompetens.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk examen inom exempelvis Human Resources, beteendevetenskap eller ekonomi
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift

Du har en god samarbetsförmåga och bygger och utvecklar goda relationer med både kollegor, kandidater och kunder. Då arbetsuppgifterna är av varierande karaktär ställs det krav på ett strukturerat arbetssätt för att bli framgångsrik i din roll. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel, orädd och att du har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Vidare är du pålitlig och tar ansvar för din uppgift. Du ser möjligheter där du stöter på hinder och driver ditt eget arbete framåt för att nå önskat resultat.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Lön: Månadslön med en fast del och en rörlig provisionsdel

Placering: Gullbergs Strandgata 15

Kontaktuppgifter: Talent Acquisition Partner, Emma Alkner eller work@academicwork.se.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretagi Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

HR-strateg, kompetensförsörjning

HR-strateg, kompetensförsörjning

28 november 2024

HR Business Partner Hitachi Energy

HR Business Partner Hitachi Energy

28 november 2024

HR-Strateg

27 november 2024