Recruitment Manager till internationellt bolag

Recruitment Manager till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

SYKES söker en Recruitment Manager till rekryteringsavdelningen som kommer att jobba i en mycket internationell miljö mot både Cypern och Sverige. Är du driven, utåtriktad och nytänkande? Har du ledaregenskaper och är sugen på att utvecklas mer inom rekrytering? Då kan detta vara nästa steg för dig!
Om rollen
I din roll som Recruitment Manager kommer du ansvara för, och driva, hela rekryteringsprocessen, från dess att behov uppstår till dess att kandidaterna är på plats på kontoret. Detta innebär allt från marknadsföring och annonsering, urval, intervjuande, referenstagning och onboardning. Till hjälp har du ett fantastiskt rekryteringsteam som rapporterar direkt till dig. Du kommer främst jobba mot vårt nordiska kontor på Cypern, men även till ett par av våra svenska kontor.
Processförbättring utgör en viktig del av rollen, samtidigt som den innefattar en mer operativ del, administrativa uppgifter likväl som ansvar över sociala medier, deltagande på event, mässor samt nätverkande och relationskapande.
Då du främst kommer att jobba mot vårt kontor på Cypern och med kollegor och chefer från hela Europa sker stora delar av ditt arbete på engelska. Det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm och trygg med det. Resor kan förekomma i viss mån.
Om dig
Vi tror att du är en framåtsträvande, driven och nytänkande person. Du trivs med att arbeta mot högt uppsatta mål, i ett högt tempo. Vi tror även att du är tävlingsinriktad och vet hur man motiverar ett team. För att trivas i rollen hos oss bör du vara social och utåtriktad, ha lätt för att knyta nya kontakter samtidigt som du är en duktig administratör. Du ska även gilla att hålla många bollar i luften.
Du har erfarenhet av rekrytering eller Employer Branding. Har du tidigare jobbat inom callcenterbranschen eller inom ett processtyrt bolag är det ett plus men inte ett krav. På SYKES är koncernspråket engelska och du behöver därför behärska både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Krav:
Fullständig gymnasieutbildning
Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfenhet av rekryteringsarbete, employer branding eller vad vi bedömmer som liknande.

Meriterande:
Utbildning inom rekrytering eller liknande
Tidigare erfarenhet av kundtjänst
Tidigare sälj-erfarenhet
Utlandsarbete
Förståelse för övriga nordiska språk


Om oss:
SYKES är en internationellt ledande leverantör av kundservicelösningar och tjänster för hela livscykeln av digital marknadsföring, säljkompetens, kundservice, teknisk support m.m. Med över 70 kontaktcenters och 60 000 anställda hjälper vi 2 000 företag och deras slutkunder runt om i hela världen. Vår företagskultur genomsyras av våra värdeord: We help people, one caring interaction at a time.
Villkor:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tjänstgöringsort: Enligt överenskommelse på ett av våra kontor i Göteborg, Jönköping eller Ed
Startdatum: Omgående
Lön och förmåner: Fast månadslön enligt överenskommelse. Givetvis har vi kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum, så skicka in din ansökan redan idag.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Sr. Operations Director Marjut Peiponen på marjut.peiponen@sykes.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Assistant Jenny Eriksson
0534-291000
HR Assistant Emma Andersson
0534-291000
HR Assistant Emma Andersson
0534-291000
HR Manager Hilde Karlsson
0534-291000
HR Assistant Jenny Eriksson
0534291000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB i Ed ED
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Nössemarksvägen 12
Ed

Postadress

BOX 42
ED, 66821

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024