OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.
Karlstads kommun söker en kreativ kommunikationsstrateg med inriktning på redaktionellt arbete till kommunikationsavdelningen på kommunledningskontoret.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara för den löpande redaktionella planeringen och samordningen av nyheter i våra kommunikationskanaler. Du kommer också ansvara för att planera och producera intressant och aktuellt redaktionellt innehåll för webb och sociala medier som bidrar till att öka kännedomen om kommunen, vår vision och värdegrund. Du kommer även bli redaktör för vår interna app som är under utveckling för att stärka vår interna kommunikation och vi-känsla i organisationen.
I rollen ingår också att arbeta med mediekontakter, ansvara för vår medieuppföljning och vårt pressrum samt att ge kvalificerat kommunikationsstöd i olika projekt. Du har ständig kontakt med olika delar av kommunen, både ledning och medarbetare, i en rådgivande och stödjande roll. Denna tjänst är nyinrättad och du kommer vara både strateg och operativ.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsplats med kvalificerade och engagerade kollegor som hjälps åt och som gillar att gå till jobbet. Vi har moderna lokaler mitt i centrala Karlstad och erbjuder medarbetarförmåner som till exempel flexibel arbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen inom kommunikation eller journalistisk och några års erfarenhet från operativt kommunikationsarbete. Du måste vara en driven skribent och bra på att fotografera och filma. Vi vill helst att du är lite av en redaktionell expert.
Du är en samhällsintresserad kreativ lagspelare med god förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Du är lösningsfokuserad, gillar att samverka med andra och vågar prova nya vägar. Du tar initiativ och ansvar och du levererar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Längre fram i rekryteringsprocessen kommer vi be dig lämna arbetsprov.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02