OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för ett företag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen ska du jobba hos oss!
Micasa fortsätter att växa och vi utökar nu vårt kommunikationsteam med en redaktionell kommunikatör med presskontakt, till rollen som press- och kommunikationsansvarig.
Rollen är en viktig och central funktion hos oss som ställer höga krav på din förmåga att samarbeta och kommunicera med många olika funktioner, både inom bolaget och med externa parter, för att skapa långsiktiga förutsättningar så att vi når våra bolagsmål.
Du kommer tillhöra enheten HR, kommunikation och kvalitet, där kommunikationsteamet består av dig och två kollegor – en kommunikationsstrateg och en digital strateg, där ni alla tre rapporterar till enhetschef.
Vårt erbjudande
Förutom att vistas på vårt moderna trevliga kontor har du möjlighet att planera ditt arbete delvis på distans då det nya arbetssättet är naturligt för oss, då vi växlar hybridmöten med möten på plats, efter behov.
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Hos oss har du möjlighet att växa i din roll och utvecklas i takt med verksamhetens behov.
Stockholm stads förmåner
Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: https://jobba.stockholm/formaner/
Om tjänsten
I rollen som press- och kommunikationsansvarig kommer du att arbeta brett inom kommunikationsområdet med fokus på att producera innehåll och texter, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat kommer att innefatta
- Redaktionellt ansvar för bolagets nyhetsbrev och kundtidning
- Presskontakt (vilket innebär att du ansvarar för bolagets kontakt med press samt utvecklar bolagets pressrelationer och beredskap för mediahantering).
- Ansvar för mediabevakning, upprättande och underhåll av press- och mediarutiner
- Revidera bolagets kommunikationsplan
- Informera, stödja och utbilda organisationens chefer inom kommunikationsområdet
- Projektkommunikation i enlighet med rutiner
- Ingå i tvärorganisatoriska projekt för bolaget
- Vara bolagets representant vid presskonferenser, mässor och invigningar
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation, samt har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete .
Du har flera års redaktionell erfarenhet med god förmåga att söka upp nyheter, intervjua och skriva artiklar samt längre texter för olika kanaler, framförallt för nyhetsbrev och tidning.
Vi ser att du har ett stort intresse för pressfrågor, och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med dessa frågor och att utveckla pressrelationer, Vi ser det även som meriterande att du har tidigare erfarenhet av att utbilda, vägleda och stödja chefer i deras kommunikationsuppdrag. I övrigt ser vi att du har ett intresse av att följa med i utvecklingen inom fastighetsbranschen och kommunikation.
Personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen hos oss ser vi att du är engagerad och motiverad i ditt arbete. Du behöver vara självgående och ha en helhetssyn dels över ditt eget arbete men även för hela bolaget. Du behöver samtidigt vara samarbetsvillig och duktig på att skapa relationer, då arbetet innebär samarbete över enheter och avdelningar på bolaget, samt med dina närmsta kollegor inom kommunikationsteamet. Dessutom är det av stor vikt att du är initiativtagande och professionell i ditt arbetssätt och tillvägagångssätt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt.
Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum 13 augusti. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mimma Liwgren Norling, enhetschef HR, kommunikation och kvalitet, mailto:mimma.liwgren.norling@micasa.se eller rekryterande HR, Alba Lauthers, HR-generalist, mailto:alba.lauthers@micasa.se. Du kan också kontakta oss via mailto:info@micasa.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi äger och förvaltar ca 110 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi
Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats https://www.micasa.se/
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.