Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en strukturerad och social redaktionsassistent för ett spännande och omväxlande uppdrag omgående! Tjänsten innebär varierade administrativa och marknadsrelaterade uppgifter, där du stöttar redaktionen i arbetet med en tidskrift som fokuserar på ämnen som samhälle, historia och litteratur.
OM TJÄNSTEN
Som redaktionsassistent kommer du att arbeta nära redaktionen för att stötta med administrativa uppgifter och publicering av innehåll. Du kommer att ansvara för att säkerställa att material skickas till tryck i tid och samarbeta med både tryckeri, formgivare och annonsörer. Det är ett omväxlande uppdrag där ingen dag är den andra lik.
Du erbjuds
- Ett arbete i en kreativ och stimulerande miljö där du får arbeta med varierade uppgifter.
- En chans att utveckla dina administrativa och tekniska färdigheter.
- Flexibilitet och möjlighet att arbeta självständigt och ta ansvar för olika delar av produktionen.
- Ett spännande heltidsuppdrag på minst sex månader, med möjlighet till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Publicera innehåll på webbplatsen via WordPress
* Hantera administrativa uppgifter, som posthantering, produktionsplan, tryckerikontakter och organisering av evenemang.
* Sköta kontakt med annonsörer och hantera viss annonsering
* Samarbeta med formgivare och säkerställa att material korrekturläses och skickas till tryck i tid
* Hantera Excel-ark för beställningar och organisera dokumentation
* Publicera nyhetsbrev och ansvara för upplags beställning
* Digital marknadsföring
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av administrativt arbete.
- Är van vid att publicera innehåll på WordPress eller liknande plattformar.
- Har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel och Outlook.
- Är bekväm med att arbeta i en varierande och dynamisk arbetsmiljö.
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska då båda språken förekommer dagligen
För att trivas i denna roll är du van vid att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har ett gott öga för detaljer.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av InDesign och PhotoShop.
- Erfarenhet av att arbeta med viaTT för pressutskick.
- Kunskap om Facebooks marknadsföringsverktyg för annonsering.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann.
- Flexibel och bekväm med att hantera sista minuten-ändringar.
- Självgående och ansvarsfull med en god förmåga att prioritera.
- Social och kommunikativ, med förmåga att samarbeta med olika parter.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231