OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter dig som brinner för digital kommunikation.
Du har koll på reels och storys, algoritmer och safe zones. Du vet vilka Lucas Simonsson, Therése Lindgren, Jocke och Jonna är och du förstår varför de tillhör de mäktigaste i SoMe (och du fattar självklart vad förkortningen SoMe betyder). Du vet vilka memes som trendar och vad som gillas och delas. Du älskar att se vad som finns runt hörnet, vad som kommer härnäst, vad som utmanar Facebook, Youtube, Instagram och TikTok. Och du är inte rädd för att testa och lära dig mer. Att skriva övertygande och inspirerande är lika självklart för dig som att beskära en bild snyggt eller använda rätt filter och effekter i någon av apparna.
Vilka är Folkspel? Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, det svenska föreningslivet, via 71 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 120 anställda med en årsomsättning på 1,4 miljarder kronor. Vårt uppdrag är att via våra produkter (Bingolotto och Sverigelotten med flera) erbjuda en möjlighet för Sveriges föreningar att tjäna pengar. Vi är övertygade om att svenskt föreningsliv gör Sverige bättre. För alla. Genom åren har Folkspels produkter genererat 16,8 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.
Vad blir din uppgift hos oss? I den här tjänsten kommer du att ansvara för att planera och skapa innehåll på Folkspels digitala kanaler såsom www.folkspel.se , Folkspel på Facebook, Instagram samt Linkedin. Att utveckla dem, driva trafik och få dem att växa genom löpande kommunikation med våra konsumenter blir en av dina huvuduppgifter. Du kommer också att arbeta tillsammans med ansvarig för folkspels webbsida och se till att både rörligt, bild- och textmaterial håller en hög nivå.
Exempel på områden och arbetsuppgifter:
- Producera material för webb, sociala medier och andra digitala kanaler.
- Se till att Folkspels sociala medier följer vår grafiska profil och kommunikationsplan.
- Omvärldsbevakning inom digitala kanaler
- Ha koll på framtida möjligheter och trender
- Kommunicera och svara på sociala medier
- Administrera tävlingar på hemsida och i sociala kanaler
- Följa upp aktiviteter löpande
- Vara bidragande till utveckling och förbättring av våra konsumentportaler tillsammans med ansvariga för dessa. Våra konsumentportaler är www.bingolotto.se, www.sverigelotten.se
- Utförare i CMS, sociala plattformar och Marketing automation system
- Vara delaktig i framtagning av kampanjer
Vem är du?
Du har:
- Mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet från företag där värdedrivande kommunikation varit i fokus
- Högskolenivå/YH med inriktning digital media eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Skribent/informationsteknik
- Mycket god känsla för svenska språket
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi är ett starkt team som stöttar och stärker varandra.
Detta erbjuder vi:
Du blir en viktig medarbetare hos oss och du kommer att ingå i företagets marknads-och kommunikationsavdelning som består av 16 personer. Du rapporterar till marknadschef. På huvudkontoret sitter vi cirka 90 personer och vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vårt aktivitetsbaserade kontor är placerat i nya lokaler i Gamlestan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan. Vi gör ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Se länk nedan. Sista ansökningsdag är 20 november 2020.
Frågor om tjänsten: Ring Marknadschef Henrik Lindroth 031-345 90 14, övriga frågor: HR-chef Annika Eriksson 031-345 90 13.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär