OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder dig
Melodifestivalen är Sveriges största teveprogram. Inget annat program får så stort genomslag och inget annat program har så dedikerade tittare, fans och följare. När finalen för Melodifestivalen 2021 sändes valde nästan 1.2 miljoner svenskar att ta upp sina telefoner för att rösta på sitt favoritbidrag. Vår dedikerade Mello-app har därför blivit en av Sveriges mest nedladdade. Melodifestivalen är ett av världens mest engagerande teveprogram. Få andra program lyckas få en så stor andel av tittarna att interagera med programmet. Men vi tror att det kan bli ännu fler.
Allt engagemang i Melodifestivalen, oavsett om man röstar i programmet, samlar på våra All-stars-kort, följer någon av våra sidor i sociala medier eller på annat sätt deltar i det som sker digitalt runt programmet är enormt viktigt för oss.
Vilka är vi
Vi är ett litet team som jobbar med att skapa digitalt engagemang runt Melodifestivalen, med Mello-appen i fokus. Teamets huvudsakliga uppdrag att skapa ett intressant, spännande men framförallt engagerande digitalt innehåll runt Melodifestivalen oavsett form. Till det teamet söker vi nu en redaktör.
Vad den här tjänsten innebär:
I den rollen jobbar du med samma saker som övriga teamet, men du har ett extra fokus på planering av teamets arbete och uppföljning av resultatet. Du kommer även ha fokus på teamets kontakter med övriga delar av Melodifestivalen.
Du tycker att det är lika inspirerande att skapa digitala evenemang och intervjua artister, som att anordna turneringar i samlarkort så väl som att skriva nyhetsbrev.
Du brinner för digitalt innehåll och har en djup förståelse för vad som fungerar i olika digitala miljöer. Du funderar mycket på vad som triggar interaktion och vad som gör att användarna kommer tillbaka.
Du ligger alltid i framkant med att testa nya digitala tjänster och funderar på hur du själv ska kunna använda deras triggers och mekanismer.
Vem vi tror att du är
För dig är det självklart att planera, skapa och sedan analysera digitalt innehåll utifrån gemensamma mål och KPI:er. Du är kunnig i att redigera både bilder och video i tex Photoshop och Premiere. Mello-appen är mittpunkten i vårt arbete, men vi vet att engagemanget finns på många fler ställen. Därför är det viktigt att du har gedigen erfarenhet, och intresse, att jobba både med äldre social media, som nyare eller smalare kanaler som TikTok, Twitch eller Discord.
Vi tror att du som söker har en väl dokumenterad erfarenhet att jobba med sociala medier, ett brinnande intresse för teve som media och ett stort hjärta för Melodifestivalen. Vi antar att du är en person som gillar att alltid vara uppkopplad och följa engagemanget när det än uppkommer.
Du är stilsäker i det svenska språket, är nyfiken på nya kommunikationsformer och gillar att jobba tillsammans i ett prestigelöst team.
Annat som är bra att veta
Den tjänst vi söker är en visstidsanställning mellan den 1 oktober 2021 och 31 mars 2022. Sista ansökningsdagen är den 15:e augusti, men vänta inte med att söka. Vi kommer att intervjua löpande och kan därför komma att slutföra rekryteringen innan detta datum.
För frågor, kontakta projektledare Thomas Strindberg thomas@svt.se| @tstrind
Facklig information lämnas av Åsa Larsdotter (SACO), Jan Holmberg (Unionen) och Gunnar R Johansson (SJF). Samtliga nås via växeln, tfn 08-784 00 00.
Du söker tjänsten genom att klicka på knappen nedan. Vi tillämpar också några frågor som du finner i ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne Bergstrand
Tomas Skoglund
Jesper Bierbum
Josefin Ziegler
Linda Hermansson
Malin Syrstad
Hans Andersson
Anja Hilden
Nina Funke
Elisabeth Bergkvist