OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redaktör till ett utvecklande uppdrag på Tullverket med fokus på att hantera löpande inkommande ärenden och förfrågningar och göra uppdateringar, ändringar och förvaltning av Tullverkets intranät. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet i liknande roll samt har vana vid och intresse av att arbeta i och administrera någon typ av IT-system. Du har också vana vid arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner, kunskaper i webbpubliceringsverktyg samt erfarenhet av arbete med webbpublicering på intranätet. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Uppdraget är heltid, start 6 april 2022 – 31 december 2022, med möjlighet till förläggning ytterligare 12 månader. Arbetet sker på distans men för vissa möten kan det komma att krävas fysisk närvaro på Tegeluddsvägen T100, Stockholm.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Tullverket har ett ökat behov hos kommunikationsavdelningen vilket bland annat medför att många mejl och annan återkoppling med synpunkter och önskemål om sidor på intranätet som behöver justeras, uppdateras och ändras. I denna roll kommer du arbeta med hanteringen av inkommande ärenden i redaktionens gemensamma inkorg samt delta i den dagliga förvaltningen och utvecklingen av Tullverkets intranät. Det innebär till exempel att ta emot ärenden och frågor, hantera dessa och återkoppla till beställaren. I din roll kommer du också arbeta med administrering i IT-system samt hantera uppdateringar, ändringar och förvaltning av Tullverkets intranät i webbpubliceringsverktyget Sitevision. En ansvarsfull och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Här får du utrymme att växa som redaktör på en kommunikationsavdelning inom offentlig sektor, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten!
Exempel på arbetsuppgifter:
Arbeta med hanteringen av inkommande ärenden i redaktionens gemensamma inkorg. Det innebär till exempel att ta emot ärenden och frågor, hantera dessa och återkoppla till beställaren.
Delta i den dagliga förvaltningen och utvecklingen av Tullverkets intranät så som att hantera uppdateringar, ändringar och förvaltning av Tullverkets intranät i webbpubliceringsverktyget Sitevision.
Kvalifikationer
Vi söker en noggrann och strukturerad redaktör med vana vid att jobba i ett tidvis högt tempo. Vidare ser vi att du är en lyhörd prestigelös lagspelare som är bra på att samarbeta och bygga relationer.
Krav för tjänsten som redaktör:
Gymnasium eller likvärdig utbildning.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Ha vana vid arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner.
Ha vana vid och intresse av att arbeta i och administrera någon typ av IT-system.
Kunskaper i något webbpubliceringsverktyg
Erfarenhet av arbete med webbpublicering på intranätet
Meriterande för tjänsten:
Erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer
Kunskaper i ett webbpubliceringsverktyget Sitevision.
Utbildning inom informationsvetenskap
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Ansök senast 2022-03-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Emelie Cedergren, rekryterare, emelie.cedergren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044