OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Red Bull är ett österrikiskt företag som startade sin verksamhet 1987.Företaget tillverkar och säljer Europas marknadsledande energidryck.Över 4 miljarder burkar Red Bull såldes under 2008.Red Bull finns idag representerat i mer än 140 länder och expanderar kontinuerligt till nya marknader.Red Bull Sweden AB startade sin verksamhet 1996 och är ett helägt dotterbolag till Red Bull GmbH.I Sverige var omsättningen ca 250 miljoner kronor 2008.Red Bull är klart marknadsledande inom segmentet Sport-/Energidrycker i Sverige.Nu söker vi en Key Account Manager till Red Bull!Vi söker dig som har erfarenhet från försäljning inom dagligvarubranschen / FMCG. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Du kommer i denna roll dels att ansvara för försäljning mot Servicehandeln som sett till volym är den viktigaste försäljningskanalen för Red Bull, dels för försäljningen mot några av de största kunderna inom DVH.Du kommer att ingå i ett team om 3 KAMar som rapporterar till Försäljningschefen i Stockholm.På Red Bull jobbar försäljnings- och marknadsavdelningen tätt ihop och du kommer att bli en del av ett ungt, ambitiöst och energiskt team!Din profil: Du har högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi.Du är businessorienterad och har ca 3 års tidigare erfarenhet från en KAM roll på något annat FMCG företag.Vi ser gärna att du som söker denna tjänst kommer från ett större företag i branschen och att du ser tjänsten på RedBull som en möjlighet att arbeta på ett friare, mer entreprenöriellt företag där du får större utlopp för din kreativitet och vilja att påverka än vad du upplever att du har i din nuvarande roll. Från din nuvarande/tidigare KAM-roll så har du en gedigen erfarenhet från centralt förhandlingsarbete och du har god kännedom om aktörerna på de svenska DVH/SVH marknaderna. Förhandlingsvana, strategiskt tänk, relationsskapare, analytisk är erfarenheter och egenskaper som vi letar efter för denna roll.Du arbetar självständigt med stor initiativförmåga och har mycket god presentations- och kommunikationsförmåga samt förmåga att skapa och utveckla kontakter.Du har förmåga att såväl planera och utveckla som genomföra och följa upp, eftersom samtliga steg ingår i flertalet av dina arbetsuppgifter.Du talar och skriver engelska flytande. Om tjänsten: Tjänsten är placerad i Stockholm och du rapporterar till Försäljningschefen.Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer att börja så snart som möjligt.Sista ansökningsdag är den 7 mars 2010.Du ansöker till tjänsten genom att gå in på denna länk: http://www.academicsearch.se/internet/apforms.nsf/Application?openform&taskid=ASID7VQCFZ&advertid=ASID7VQCGW
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724