OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper privatpersoner, företag och organisationer att alltid känna i sig i säkra händer med Falck. Vi arbetar med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv och erbjuder vägassistans, försäkring och mycket annat. Vi är stolta över byggt upp ett eget rikstäckande bärgarnätverk som sträcker sig längs med hela Sverige.
Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på RedGo Sweden AB ( fd.Falck Räddningskår AB)
Delar du våra värderingar, att finnas där vi behövs och att agera med omtanke och tillit? Vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en person och kanske just DU är rätt person?
Om rollen:
Som skadereglerare kommer du jobba i ett team om 8 personer med att administrera och vidarefakturera assistans och försäkringsärenden inom vägassistanstjänster för olika konceptavtal. Förmågan att snabbt sätta dig in i olika koncept och viljan att lära nytt kommer därmed bli avgörande för att lyckas i tjänsten.
I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar intern administration/handläggning samt frekvent kontakt med leverantörer, försäkringsbolag och slutkunder.
• Kund och leverantörsservice via inkommande samt utgående samtal och mail.
• Kostnadsgranskning/ reglering av inkommande leverantörsfakturor samt vidarefakturering
• Vara engagerad i att effektivisera samt dokumentera rutiner och processer
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom kundservice och administration, du har även mycket god dator vana och goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med försäkringsprodukter och därmed har god förståelse för hur försäkringar fungerar. Du har avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi. Du talar flytande svenska och har väldigt goda kunskaper i engelska, har du ytterligare språkkunskaper är det ett plus.
Som person värdesätter du service och att hjälpa andra människor. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi tror även att du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift och kan erbjuda konstruktiva lösningar på tvister för att ge nöjda parter. Du drivs av att ta ansvar och ser lösningar framför hinder och driver ditt arbete målstyrt framåt med hänsyn till uppsatta mål.
RedGo Sweden AB erbjuder dig:
Vi erbjuder dig verksamhetsnära chefer och korta beslutsvägar. Vår kultur präglas av en stark teamkänsla där arbetsglädje värderas högt. RedGo har kollektivavtal och du omfattas av våra pensions- och försäkringslösningar. Arbetsmiljö är viktigt för oss, vi bryr oss om våra medarbetares hälsa och vi erbjuder bl. friskvårdsbidrag. Vi sitter i kontorslokaler på Lidingö med närhet till grönska och promenadspår.
Om företaget
RedGo Sweden AB är numera en del av Gjensidige Mobility Group. Vi hjälper privatpersoner, företag och organisationer genom att arbeta med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv, där vi erbjuder vägassistans, försäkring och mycket annat. Under åren har vi byggt upp ett eget rikstäckande bärgarnätverk som stöttar oss i alla väder.
Start: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: 100 %
Anställningsform: 6 månaders provanställning
Plats: Lidingö
Arbetstid: Helgfri måndag-fredag 08.00-16.30
Lön: Enligt kollektivavtal
Ansökan: Vi tar emot ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är 2022-10-07 . Tillsättning av rollen kan ske före sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vid frågor om tjänsten kontakta: Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ala Bibak, skadechef via e-post: ala.bibak@se.falck.com eller telefon 076-786 44 33