OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Astra Techs huvudkontor i Mölndal arbetar idag tolv personer på moderbolagets ekonomiavdelning.Då en i leverantörsreskontragruppen kommer vara föräldraledig, söker vi nu en vikarie. Ekonomiavdelningen ansvarar bland annat för den externa redovisningen som innefattar löpande bokföring, kvartals- och årsbokslut, rapportering av skatter, moms och statistik samt uppföljning av investeringar och projekt.Vi använder affärssystemet Movex och ett SQL-server baserat datawarehouse som rapportgenerator. ARBETET INNEBÄR i huvudsak registrering, kontering samt betalning av inkommande leverantörsfakturor.Under våren inför vi elektronisk fakturahantering, vilket innebär deltagande i implementering av systemet samt införande av nya rutiner.Övriga uppgifter som ingår i arbetet är avstämningar, deltagande i bokslutsarbete, arkivering samt viss rapportering.Arbetet innebär mycket kontakter med företagets centrala funktioner i Mölndal och med externa parter, i huvudsak leverantörer, både nationella och internationella. VI SÖKER DIG som är gymnasieekonom med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du bör vara noggrann och ha ett genuint intresse för redovisning.Erfarenhet från elektronisk fakturahantering är meriterande.Med tanke på de kontakter du kommer att ha, både internt och externt, bör du vara utåtriktad och initiativrik samt ha goda kunskaper i engelska. DU SÖKER tjänsten via http://jobb.astratech.se.Vi behöver ha din ansökan hos oss senast den 4 februari.