Redovisingsassistent till konsultuppdrag - två år

Redovisingsassistent till konsultuppdrag - två år

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Jag söker dig som är en senior ekonomiassistent och/eller redovisningsassistent för ett konsultuppdrag som löper under TVÅ år! I detta uppdrag kommer du att agera som en förstärkning och stötta ekonomifunktionen i det dagliga arbetet. Beställande kund ser positivt på initiativtagande och är öppna för att skapa utvecklingsmöjligheter för rätt person. Kunden har sina lokaler beläget centralt i Sundbyberg, vilket du enkelt kan nå med tunnelbana, pendeltåg och tvärbana. Låter det spännande? Då ska du läsa vidare! 

Arbetsbeskrivning
Som senior ekonomiassistent/ redovisningsassistent får du en central roll i kundens ekonomifunktion, ditt arbete syftar till att stötta och förstärka teamet. Vi ser därför att du har minimum 5 års erfarenhet inom området och har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Arbetet innebär i huvudsak hantering av olika typer av fakturor (konteringar). Du kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar. Vi ser att du har goda kunskaper i Excel samt tidigare har arbetat i affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso). Förståelse för budget- och prognosarbete önskas samt viss erfarenhet av ekonomisk avtalsuppföljning.

Din profil
Vi söker dig som värdesätter kvalitet och är en prestigelös och kommunikativ person. Du har en gedigen erfarenhet av liknande roller och talar svenska och engelska obehindrat. Du trivs med frihet under ansvar och värdesätter att skapa värde för beställande kund. Vidare är du nyfiken och arbetar lösningsorienterat för att nå uppsatta mål. Beställande kund ser positivt på initiativtagande och är öppna för att skapa utvecklingsmöjligheter för rätt person. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom energibranschen. 

Obligatoriska krav: 
o Högskoleutbildning alt eftergymnasial utbildning eller femårig arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering Kompetens och Erfarenhet:
o Minst fem års erfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som ekonomiassistent/redovisningsekonom
o Minst fem års erfarenhet av fakturahantering i affärssystemet UBW/UNIT4.
o Minst två års erfarenhet att arbeta som ekonomiassistent/redovisningsassistent/ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
 
Om företaget
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi är specialister inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga utmanande!

Övrigt/ Vad händer nu? 
Start för uppdraget är december 2023 och du kommer att bli anställd hos oss på Inhouse och jobba hos en av våra kunder, centralt i Sundbyberg. Som uthyrd konsult via oss på Inhouse erbjuds du marknadsmässiga förmåner och vi följer kollektivavtal. Du kan ställa höga krav på oss som arbetsgivare och inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning.
Vi kommer intervjua löpande, så sök gärna redan idag, enkelt med endast CV. Kontakta Rebecca Forsgren, rebecca.forsgren@inhouse.se om du har frågor. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan hänvisar till vår ansökan via vår hemsida.


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 8 november 2023

Liknande jobb


20 december 2024