OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av brett redovisningsarbete och letar efter din nästa arbetsplats? Vi söker nu en redovisningsekonom med start i maj som ska ta sig ann ett spännande uppdrag hos vår kund. Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I rollen som redovisningsekonom kommer du tillhöra AR-teamet hos vår kund inom modebranschen. Du kommer att ansvara för två av deras mindre bolag redovisning. Uppdraget startar i maj och du kommer gå bredvid kollegan som slutar under minst ett månadsbokslut innan du tar över ansvaret själv.
Rollen innefattar flera kontaktytor, både inom teamet och externt mot deras kunder. Detta medför att du behöver vara trygg i din kommunikation och kunna driva arbetet självständigt.
Uppdraget löper över 12 månader med en initial anställning på 6 månader som förlängs om alla parter är nöjda.
Mer djupgående information och rollen och bolaget kommer längre fram i processen.
Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta inom en global organisation
- En dedikerad konsultchef under din uppdragsperiod
- En möjlighet att vara med och driva redovisningsprocesser framåt och tillhöra ett härligt team som alla arbetar mot samma mål
Rollen inkluderar, men är inte begränsad till, följande huvudsakliga ansvarsområden:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Månads- och kvartalsbokslut
* Momsredovising
* Fakturahantering
* Delvis utveckla och implementera processförbättringar för att effektivisera arbetsflöden inom redovisningsavdelningen
* Delta i ”stand-ups” rörande frågor kopplat till fakturering, transaktioner etc.
VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom (3 år +) där du självgående arbetat i hela redovisningsflödet, månadsbokslut, kvartals- och årsbokslut och förbättringsarbete
- Har tidigare erfarenhet av arbete från ett mindre bolag där varit delaktig i hela redovisningsarbetet och AR-flödet
- Har mycket goda kunskaper inom svensk redovisningslag och moms
- Har arbetat operativt I Dynamics ERP och har goda kunskaper av systemet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då båda språken används i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har
- Arbetat med intrastatrapportering
- Arbetat inom bolag som arbetar över olika länder
Som person är du självgående, samarbetsinriktad och kommunikativ.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231