OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår kund som verkar inom bank- och finans söker vi nu en person inom Redovisning / Accounting. I rollen kommer du arbeta med leverantörsreskontra och kundreskontra där du dagligen kommer hantera inkommande fakturor, inmatning av dem i betalsystemet Palette och därefter bevakning av att de godkänns i Palette och betalas i Corporate Netbank. Du kommer också hantera betalningsfiler till och från kundsystemen Lifa och Lumera, manuella betalningar till och från kunder i Corporate Netbank, Teller och TPX och samarbeta med kundtjänst för att lösa ärenden som rör manuella betalningar. Vidare kommer du göra avstämningar för bankkonton och betalningstransaktioner med hjälp av Adra Match.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Erfarenhet av att arbeta med leverantörs- och kundreskontra i en större organisation.
- Erfarenhet från bank- och finansbranschen.
- Flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du en pålitlig och effektiv person som har en god förmåga att samarbeta med andra och är service minded.
Lön
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2022-11-10 och uppdraget beräknas löpa till 2023-08-31 med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: accounting, redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra, accounts receivable, accounts payable.