OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eizo Europe AB är ett helägt dotterbolag till det Japanska företaget Eizo Nanao Corporation som är en ledande global tillverkare av högkvalitativa bildskärmar.Eizo lanserades som varumärke 1985 och har sedan dess varit synonymt med god synergonomi och hög kvalitet.För att alltid kunna garantera högsta kvalitet tillverkas våra bildskärmar i egna fabriker som samtliga ligger i Japan.Eizo finns representerat i över trettio länder via ett nätverk av utvalda distributörer.Eizo Europe AB marknadsför och ger teknisk support på moderbolagets sortiment i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Ryssland samt de Baltiska länderna.Företagets lager och kontor ligger i Upplands Väsby på Lövängsvägen och här arbetar idag 16 personer.Läs gärna mer om oss på www.eizo.se Kvalificerad ekonomiassistent sökes för tillsvidareanställning.Tjänsten innefattar både redovisning och tulladministration och arbetet är mycket varierande.Ditt uppdrag: Följande uppgifter ingår i arbetet - Att som ekonomiassistent assistera ekonomichefen i det löpande redovisningsarbetet med avstämningar, bokslut, budgetarbete, utlandsbetalningar mm (kund- och leverantörs-reskontra ingår delvis i arbetsuppgifterna).- Ansvara för fakturering.- Hantera företagets import- och exportdeklarationer.- Hantering av inleveranser i affärssystemet.- Uppdatera nya försäljningspriser.- Tillsammans med lageransvarig utföra lagerinventering varje månad samt utföra kontroll av värderingen av lagret.- Sköta rapportering till REPA-registret, intrastat- och kvartalsredovisning och övrig förekommande statistik.- Känna till och förstå innebörden av företagets kvalitetspolicy samt förstå och tillämpa relevanta rutiner som finns upptagna i företagets kvalitetshandbok.- Kontinuerligt bidra till företagets utveckling genom att komma med förslag till förbättringsåtgärder. Kvalifikationer Vi tror att du har minst 4 års praktisk erfarenhet av redovisning och att du arbetar självständigt med löpande redovisning, avstämningar, reskontror, momsredovisning och skattedeklarationer.Du är en van användare av Officepaketet och har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.Erfarenhet av löner och tulladministration är meriterande.Personliga egenskaper vi värdesätter är noggrannhet, prestigelöshet, driv och ambition.Vi erbjuder dig Vi erbjuder en trevlig arbetsplats och ett varierande och utvecklande arbete.När arbetet ställer krav på nya kunskaper och färdigheter kan vi erbjuda kurser och utbildningar.Andra förmåner är gratis träningskort på Sats, företagshälsovård, pensions- och sjukförsäkring, löneväxling, flextid och möjlighet att arbeta deltid om önskemål finns (80%).Ansökan Anmäl ditt intresse genom att fylla i nedanstående formulär samt bifoga CV och personligt brev.Urval sker fortlöpande.Tjänsten bör tillträdas i september.I denna rekrytering sammarbetar vi med serveOffice.Välkommen!