OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten omfattar allt ifrån att göra månadsavstämningar, upprätta årsbokslut och årsredovisning, deklarationer och skatteredovisningar till att hantera kund- och leverantörsreskontra (scanna och bokföra fakturor, skicka betalningar, bokföra in- och utbetalningar, viss fakturering), samt att hantera betalningspåminnelser. I tjänsten ingår även HR-relaterade uppgifter och kontroll av reseräkningar.
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och/eller några års erfarenhet av liknande arbete. Du bör vara ordningsam och strukturerad, och är du dessutom analytiskt lagd finns det möjligheter att utvecklas mot controlleruppgifter.
Vi använder Microsoft Dynamics NAV som ekonomisystem. Du ska vara en kvalificerad användare av Excel och du bör känna dig bekväm med att använda engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder ett mångsidigt jobb med stor självständighet och omväxling. Vårt trevliga gäng består förutom av glada arbetskamrater i Värnamo och på våra övriga lokalkontor i Sverige, även av kollegor i Norden och Baltikum.
PLM Group erbjuder mjukvarulösningar inom området för Product Lifecycle Management, PLM. Våra smarta lösningar innebär effektiv hjälp för hantering av en produkts livscykel, med en kreativ början i SolidWorks 3D CAD. Vi har över 20 års erfarenhet och är nordens största partner till Dassault Systèmes SolidWorks. En stor tillgång i företaget är våra 125 kunniga medarbetare, med mycket kunskap från olika branscher. Sedan 2014 är vi även återförsäljare av bransch-ledande 3D-skrivare från 3D Systems. Våra 5000 kunder finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland och Lettland och blir stadigt fler, varför vi nu behöver förstärka vårt team med nya medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chief accountant Åsa Wernersson
0370371915
0706881589