OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett mindre företag i en stor koncern -
Är du en erfaren redovisningsekonom som söker ny utmaning i en internationell koncern? Skulle du tycka att det var spännande att vara med på en innovativ resa för att förbättra hälso- och sjukvården? Läs mer om tjänsten som redovisningsansvarig hos HARTMANN- ScandiCare AB!
HARTMANN-koncernen är verksamma i över 30 länder och erbjuder innovativa lösningar inom hälso- och sjukvård såsom sårvård, inkontinens, desinfektion och operation. Koncernen har sitt säte i Tyskland, och har en 200-årig historia.
HARTMANN-ScandiCare AB, är ett helägt dotterbolag till Paul HARTMANN Group och fungerar som säljbolag för den Skandinaviska marknaden sedan mer än 20 år tillbaka. Bolaget har ett 20-tal anställda i Sverige. Logistik och eget lager finns i Anderstorp. Ekonomiavdelningen är placerad i Sisjön/Göteborg och här administreras våra 3 bolag, som finns i Sverige, Norge och Danmark. Säljkåren utgår från Stockholm, Göteborg och Malmö. Omsättningen ligger runt 125-140 MSEK och försäljningen sker till största delen till sjukvården genom offentlig upphandling.
Vår vision är att vara en ledande aktör i vår bransch och att ständigt förbättra oss.
Våra kärnvärden är: High performance
Customer-orientation
Passionate team
Se gärna mer på www.hartmann.info
Om tjänsten
I tjänsten som redovisningsansvarig har du helhetsansvaret för företagets redovisning och arbetar tätt tillsammans med Ekonomichefen. Detta innebär ett ansvar för löpande redovisning såsom avstämning av bank, kontering av leverantörsfakturor, reservering av kostnader men också löneadministration och reseräkningar. Du arbetar med flera olika moment och rapporter; månadsbokslut, månadsrapportering, cashflow, leasing (IFRS16), skatter, skattedeklarationer, årsavslut mot moderbolag och lokala årsredovisningar för Norge, Danmark och Sverige.
- Erfarenheter av större affärssystem är starkt meriterande -
Tjänsten är placerad i Sisjön/Göteborg. Du kommer ha en nyckelroll i företaget och tjänsten kan innebära 1-2 resor per år till moderbolaget i Tyskland, samt några resor per år till Anderstorp.
Hos HARTMANN får du verka i en helhet i det lilla företaget med det stora bolagets rutiner och struktur, med allt vad det innebär av rutiner, processer, rapporteringar och deadlines.
Du får verka i en internationell miljö med många kontaktytor och får tillgång till de oändliga utvecklingsmöjligheterna som kommer med koncernen.
I tjänsten erbjuds du bland annat: En flexibel arbetstid med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov
6 veckors semester
Friskvårdbidrag
ITP tjänstepension
Kollektivavtal
Stort paket av interna utbildningsmöjligheter inom koncernen
Möjlighet till internationell karriär på sikt
Din profil
För att kvalificeras för denna roll ser vi att du är utbildad redovisningsekonom och har minst 3 års erfarenhet av alla löpande förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning; redovisning, löner och reseräkningar i Kontek, Excel, årsredovisning, skattedeklaration, momsredovisning etc.
För att vara framgångsrik i tjänsten behöver du ha en hög IT-mognad och snabbt kunna sätta dig in i nya system. Du har erfarenhet av att självständigt göra fullständiga månadsavslut i en miljö där det är korta deadlines. Vi arbetar med SAP PH3. Har du erfarenhet av större system är det starkt meriterande. Då koncernspråket är engelska behöver du ha goda kunskaper och förmåga att skriva, läsa och tala på både svenska och engelska.
Som person är du samvetsgrann och har en god struktur i ditt arbete och är van att växla upp i arbetstempo inför deadlines. Vi tror att du är självständig och har en initiativförmåga för att bidra till att hitta lösningar till nya uppgifter och situationer som kan uppstå. Du gillar att ha en bred kontaktyta och har förmågan att kommunicera med tydlighet gentemot kollegor i koncernen.
Ansökan
I den här rekryteringsprocessen samarbetar HARTMANN-ScandiCare AB med OnePartnerGroup. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Tania Benitez på mailadress tania.benitez@onepartnergroup.se.
Vi ber dig att skicka in relevanta intyg och betyg i samband med din ansökan. Vänligen sök via annonsen, vi tar inte emot ansökan via email.
Vi kommer att kalla till intervju löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan!