OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationellt exklusivt varumärke inom detaljhandeln, som finns representerade i över 80 länder, söker nu en redovisningsekonom.
Som butiksekonom kommer du att ansvara för redovisning för butiken, dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Redovisningsarbete
• Kontroll av bokföringsunderlag, dagskassor, arkiveringsrutiner, reseräkningar, fakturor, bokföring och betalningsförberedelse
• Kontroll av butik till butik överföring, transport och andra fakturor klient bokföring och produktion;
• Dagliga och månatliga rapporter till finansavdelningen;
• Kontroll av förskott och krediter.
• Månatlig periodiseringar och balansrapport
• Månatlig avskrivningar av anläggningstillgångar:
• Månatlig värdering av poster i utländsk valuta;
• Månatlig värdering av lager och varor
• Huvudkontakt mot revisorer avseende förfrågningar av räkenskapshandlingarna.
Administrativa arbetsuppgifter
• Administrativ kontroll av skattedeklarationer
• Skapande av inköpsorder i SAP
• Förberedelse av den årliga deklarationen
• Stöd vid upprättandet av årsredovisningen.
Allmänna tjänster
• Översättningsstöd för huvudkontoret i Milano på engelska eller italienska;
• Daglig support till butikerna om skattemässiga och administrativa cash management frågor;
• Huvudkontakt för lokala leverantörer, banker, försäkringsbolag och tullombud angående administrativa frågor.
Din Bakgrund
Du har utbildning inom ekonomi från universitetet eller motsvarande. Vidare har du minst fyra år erfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomi, fördelaktigt inom redovisning.
Har du arbetat i en internationell miljö är det meriterande.
Dina kunskaper i Excel är goda, liksom dina kunskaper i Engelska då all kommunikation inom företaget sker på engelska. Du har kunskaper i SAP och erfarenhet av BeanStore är meriterande.
Dina egenskaper
Du är en social, prestigelös människa som gillar kontakt med andra människor, både inom och utanför företaget. Du trivs i ett högt tempo och korta deadlines. Helst vistas du i internationell företagsmiljö där möjligheterna att växa i din yrkesroll är stora.
Tjänsten är på heltid.
Vi arbetar med löpande urval för tjänsten. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Wall tel. 072 988 90 07 eller Tobias Jägerskog 072 988 90 38
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström