Redovisnings- och biträdande ekonomichef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Katrineholm är en av nio kommuner i Sörmland. Vi finns där västra och södra stambanorna möts, endast en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vårt läge vid järnvägen och kopplingen till riksvägnätet är perfekt ur transport- och pendlingssynpunkt.

I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet.

Katrineholms kommun söker nu en engagerad och erfaren ledare som vill ta ansvaret för, leda och utveckla vår redovisningsenhet i rollen som redovisnings- och biträdande ekonomichef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I den här rollen får du ansvar för 12 erfarna medarbetare på vår ekonomiavdelning. Du rapporterar till vår ekonomi- och personalchef samt ingår i ekonomi- och personalavdelningens ledningsgrupp tillsammans med cheferna för löneenheten, HR-enheten och budget- och planeringsenheten.

Uppdraget innebär sedvanligt ansvar för att din enhet levererar bokslut, rapporter och årsredovisningar till vår kommun och våra kommunala bolag. Utvecklingen av enheten, våra arbetsformer och processer samt ledning och utveckling av personalen är också en framträdande och viktig del i ditt uppdrag!

Enheten arbetar redan idag med effektivisering, processutveckling och förbättringar. Du kommer att få möjligheten att fortsätta den utvecklingsresa som har påbörjats och du får stora möjligheter att påverka enhetens fortsatta utveckling.

Din profil:

Du har en akademisk utbildning inriktad på ekonomi/redovisning eller motsvarande kompetens inhämtad genom relevant yrkeserfarenhet och lämpliga utbildningar.

Du har erfarenhet av ledarroller, engagerar dig i din personal och har en stark vilja att utveckla såväl dina medarbetare som din verksamhet.

Vi söker dig som är en förtroendeingivande, stabil och kommunikativ ledare, med engagemang och förmåga att få dina medarbetare att växa och utvecklas. Erfarenhet av att leda redovisnings- och bokslutsarbete samt erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete är givetvis meriterande, men förmågan att leda och utveckla din personal och organisation är minst lika viktigt!

Vi kommer att fästa stor vikt vid kompetenser som kommunikation, problemlösning och anpassning.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Arbetsgivaren arbetar med fasta löner
  • Arbetet är på heltid Anställningen är tills vidare
  • Publicerat: 10 november 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024