Redovisnings- och hållbarhetsansvarig till Centralen

Redovisnings- och hållbarhetsansvarig till Centralen

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation

Centralen är ett av regionens ledande transportföretag med ca 30 medarbetare som dagligen sysselsätter ca 200 fordon. Centralen har verksamhet inom; Fjärr & Distribution, Miljö & Drivmedel samt Anläggning & Entreprenad. Centralen är helhetsleverantören som ligger steget före, och är det naturliga valet för alla som söker hållbar miljö, kvalitet och goda affärer inom transport och logistik. Centralen har cirka 70 delägare och omsätter närmare 400 miljoner kronor.

Tjänstebeskrivning

Lastbilscentralen i Tvåstad AB är inne i en expansiv fas där vi nu söker en ny lagmedlem som brinner för ekonomi och en hållbar framtid.
Avdelningen Verksamhetsstöd som omfattar ekonomi, verksamhetssystem och IT, arbetar med att stödja våra affärsområden. Här får du en viktig roll inom både ekonomi och bolagets fortsatta resa inom miljö & hållbarhet.

Som ansvarig för den ekonomiska redovisningen och hållbarhetsarbetet får du en varierande vardag med allt ifrån löpande redovisning, månads- och årsbokslut internt, till bolagets arbete inom Kvalitet, Miljö och Hållbarhet tillsammans med kollegor i branschen.
I rollen ingår att hålla ihop företagets verksamhetssystem med tillhörande revisioner.

Du blir också ett viktigt stöd för våra affärsområdeschefer både i affärsuppföljningen och i arbetet med omställningen till än mer hållbara transporter. Placeringsort är Vänersborg och du rapporterar till ekonomichef.


Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har erfarenhet från controllerfunktion, ekonomiavdelning eller roll där du jobbat med ekonomi nära kärnverksamheten på företaget. Du är van att arbeta självständigt med bokslut och årsredovisning samt att driva projekt och förbättringsarbeten.

Den vi söker har idag ett genuint intresse för miljö och hållbarhet och gärna erfarenhet inom området. Dina personliga egenskaper som gör dig till lagspelare värderas högt.
Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, och har lätt för att presentera och förmedla ett budskap.

I din roll kommer du få stora möjligheter att få vara med och bidra samt påverka. Vi är inne i en expansiv fas där många roliga och intressanta utmaningar ligger framför oss. Vi är en liten organisation där alla jobbar nära varandra. För oss är det viktigt att vara flexibel för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med stort affärsfokus, mycket energi och nära till skratt, då kan du mycket väl vara vår nästa medarbetare!

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Petra Borg, Ekonomichef på telefon: 0520-47 70 19 eller e-post: petra.borg@centralen.se eller Niklas Blom VD på telefon: 0520-47 70 22 eller e-post: niklas.blom@centralen.se

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Premier Rekrytering och önskar att ansökningarna skickas in via deras hemsida www,premier.se. Sista ansökningsdag 2022-01-31

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


18 november 2024

Accounts Payable Specialist

Accounts Payable Specialist

18 november 2024

18 november 2024