Redovisnings- och hållbarhetsansvarig till RIMEDA AB

Redovisnings- och hållbarhetsansvarig till RIMEDA AB

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka till tjänsten som redovisningsansvarig på RIMEDA, ett företag som sätter personalen först! Här har du chans att komma in i ett tight team med stor möjlighet att utvecklas tillsammans med bolaget och sätta din egen prägel på rollen.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsansvarig kommer du att ansvara för månadsbokslut, årsbokslut och rapportering till koncernen. Fler arbetsuppgifter som ligger på rollen är att arbeta med den löpande redovisningen, momsrapportering, prognoser och budgetuppföljning. Som stöd i ditt arbete har du såklart ditt team men också affärssystemet Monitor.

Utöver redovisningsansvaret kommer du även ha förmånen att bygga upp och forma bolagets verksamhet kring hållbarhet, miljö och kvalitet. Ett ytterst viktigt uppdrag då kraven på att detta arbete utförs och dokumenteras ökar både internt och externt. Att se över en ISO-certifiering och REACH-förordningen kan vara tänkbara uppgifter i rollen. Du kommer att förväntas dedikera tid till detta.

Om företaget
RIMEDA AB är ett privatägt företag baserat i Värnamo som monterar och konstruerar kundanpassade el-centraler. De har idag 75 anställda och omsätter ca 95 milj och vill fortsätta att växa i rätt takt.

RIMEDA AB är även sedan 2012 Hager:s samarbetsparter för kundanpassade elcentraler i Sverige. De har många års erfarenhet av byggnation och garanterar elcentraler som håller samma höga kvalitet som Hager:s övriga produkter. RIMEDA utvecklar och producerar elcentraler i både stora och små format. Från litet väggmonterat skåp i snygg design upp till golvstående stora golvskåp och ställverk.

Din profil
Vi lägger stor vikt vid din personlighet i vår rekryteringsprocess och i rollen som redovisningsansvarig är det viktigt med eget driv och att du besitter en beslutsamhet då du i din roll kommer att behöva våga ta egna beslut. Du kommer också behöva kunna arbeta självständigt och vara självgående då rollen kräver stort eget ansvar. Att du som person också är prestigelös är ett måste eftersom teamet du tillhör är litet men tight och du får räkna med att hjälpa till lite här och var I bolaget.

Skallkrav:
•Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
•Minst 3 års erfarenhet av ekonomiarbete
•Goda kunskaper i Svenska och Engelska
•Självständigt kunna upprätta bokslut

Meriterande:
•Erfarenhet från arbete med Kvalité, miljö och/eller hållbarhet
•Högskoleexamen inom relevant område
•Ytterligare arbetslivserfarenhet
•Erfarenhet av affärssystemet Monitor

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Villkor
Start: Omgående
Ort: Värnamo
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Ekonom

23 oktober 2024