Redovisnings- och projektekonom till Framtiden Byggutveckling

Arbetsbeskrivning

Sedan 2016 arbetar Framtiden Byggutveckling med att initiera, utveckla och producera bostäder i hela Göteborg utifrån det allmännyttiga uppdraget. Allt för att fler göteborgare ska få tillgång till hyresrätter med en rimlig hyra. Framtiden Byggutveckling ingår i Framtidenkoncernen där också de förvaltande bolagen Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon ingår. Inom koncernen finns även Egnahemsbolaget, GöteborgsLokaler och Störningsjouren. Framtidenkoncernen är Göteborgs allmännytta och Sveriges största bostadskoncern.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra med din kompetens i vårt arbete för att skapa nya bostäder och ett bättre Göteborg?

Vi vill stärka vår organisation med en ny roll och söker dig som vill vara vår nya redovisnings- och projektekonom.

Rollen innebär att du ansvarar för redovisningsfrågor kopplade till våra nybyggnadsprojekt. Du hanterar löpande redovisning och fakturering, avstämningar och rapportering till förvaltande bolag. Våra förvaltande bolag, som är mottagare av fastigheterna redovisar enligt K3 och IFRS.

Du är även delaktig i avstämningar och bokslutsarbete tillsammans med redovisningsansvarig. Tillsammans med controllers stödjer du medarbetarna med att registrera budget och prognoser korrekt i projektledningssystemet Antura.

I rollen som redovisnings- och projektekonom har du ett nära samarbete med våra controllers och redovisningsansvarig. Du tillhör avdelningen Affärsstöd, som leds av ekonomichefen och ansvarar för och är stöd i organisationen för ekonomi, verksamhetsstyrning, processutveckling och administration. Vidare ansvarar avdelningen som styrande funktion inom HR och IT utifrån given kravställning och skapar förutsättningar för leverans på uppsatta mål.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har relevant utbildning på högskolenivå alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.

För att lyckas i rollen behöver du vara kunnig i frågor kring projektredovisning enligt K3 regelverket, aktiveringar och utrangeringar. Det är också viktigt att kunna hantera investeringsmoms i pågående projekt och moms i kommersiella lokaler.

Du behöver ha mycket goda kunskaper i Excel och vi ser som meriterande om du har arbetat med ekonomisystemet Agresso.

Som person behöver du vara noggrann och strukturerad. God samarbetsförmåga är också ett krav för att lyckas i rollen. Andra egenskaper vi efterfrågar är lyhördhet och att vara serviceinriktad. Du behöver kunna arbeta självständigt och målinriktat.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som allmännyttigt bolag jobbar vi aktivt med utveckling av en effektiv och kvalitativ produkt med mål om rimliga hyror. En självklarhet för oss är trygga livsmiljöer, minskad miljöpåverkan och kostnadseffektiv förvaltning.

Vi är drygt 40 anställda med stort engagemang och expertis inom olika områden fördelat på avdelningar för projekt, utveckling och affärsstöd. Tillsammans i olika roller arbetar vi för att skapa nya bostäder och bidra till samhällsutvecklingen och ett bättre Göteborg.

Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter att ständigt utvecklas. Just nu fokuserar vi på att stärka vår bolagskultur och skapa förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas. Vi har ett flexibelt arbetssätt som innebär att du i samråd med din chef kommer överens om var och hur du utför ditt uppdrag bäst. När vi är på kontoret arbetar vi i en spännande miljö på Johanneberg Science Park där organisationerna i lokalerna spelar viktiga roller för att utveckla nya innovationer och bygga ett hållbart samhälle.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024