OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Landstingsservices huvuduppgift är att tillhandahålla service till patienter samt personal vid landstingets övriga enheter. Vi arbetar länsövergripande med allt från administration och upphandlingar till teknik och transporter.
Verksamheten Administration består av Ekonomi, Löneservice och Konsult.
Ekonomi är totalt 28 medarbetare. Av dessa arbetar 11 personer på Sollefteåkontoret, 7 medarbetare i vår kundgrupp och 4 i vår leverantörsgrupp.
Redovisningsadministratör
Vi söker tre nya medarbetare till kundgruppen och arbetsuppgifterna blir bland annat kundfakturor, kassaredovisning, inläsning bokföringsordrar, momsredovisning, avstämning och i övrigt förekommande administrativa uppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår även telefonkontakt/ support med både verksamhetsföreträdare och privatpersoner.
Placeringsort Sollefteå
Vi förväntar oss
. att du är serviceinriktad, kommunikativ, ansvarsfull, stresstålig och har ett genuint intresse för människor. Du har lätt för att samarbeta med andra.
. att du kan arbeta med "flera bollar i luften". Då vi har mycket kontakt med människor, både inom och utom landstinget, ställs stora krav på din förmåga att ta egna initiativ, skapa och utveckla goda relationer samt kunna möta och samtala med människor i olika situationer.
. att du har god allmän datavana och goda kunskaper i MS Office-paketet. Kunskaper i IoF och Raindance är meriterande.
. att du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och/eller flerårig erfarenhet av redovisningsadministration, gärna i offentlig förvaltning. KY-utbildning i redovisningsadministration är ett krav.
. att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.