Redovisningsaekonom till Atradius

Arbetsbeskrivning

Atradius är idag en av världens största globala aktörer inom kreditförsäkring. De erbjuder tjänster och produkter för kreditförsäkring och kredithantering från mer än 160 kontor, i 50 länder över hela världen. Atradius Sverige har i dag 38 medarbetare som är indelade i underwriting, kundansvar, nyförsäljning, skadehantering och administration. De är en liten dynamisk organisation i Sverige med hög grad av teamkänsla som erbjuder möjlighet att jobba självständigt inom de givna ramarna. I denna roll blir du en del av ett team på tre personer och du rapporterar till den Svenska ekonomichefen.

Arbetsuppgifter:Kontera, registrera och betala leverantörsfakturor samt rese- och utläggsräkningar

- Hantera förutbetalda och upplupna kostnader
- Underhålla inventarieregister och bokföra avskrivningar
- Kontrollera och följa upp kostnader och kostnadsställen
- Administrera leverantörsavtal
- Förbereda månadens moms och skattedeklaration
- Redovisa ITP (försäkringsskatt) till huvudkontoret
- Administrera Intercompany positioner
- Avstämningar
- Hjälpa till vid månadsbokslut

Kvalifikationer:

- Något års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med liknande uppgifter
- Kunskap om lokala redovisningsprinciper (samt gärna IFRS)
- Erfarenhet av registrering i större ekonomisystem (vi jobbar i Oracle)
- Goda kunskaper i Excel
- Engelska i tal och skrift (koncernspråk)

Egenskaper:

- Noggrann, god analytisk förmåga och siffersinne
- God samarbetsförmåga
- Teamarbetare som även kan ta ansvar och arbeta självständigt
- Kunna arbeta under tidspress vid arbetstoppar

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är under måndag till fredag och mellan 8-17 med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är början på september men vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.

Hur söker du?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Cecilia Enfors på telefon +46723023659



Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 augusti 2017

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024