OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och har 6600 kontor i 70 länder. I Sverige har Adecco 5000 anställda och vi är rikstäckande med närmare 50 kontor från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi arbetar med uthyrning, rekrytering, outsourcing och personalomställning och är en fullsortimensleverantör inom dessa områden. Adecco är ett auktoriserat medlemsföretag hos Bemanningsföretagen. Vi söker för kunds räkning en redovisningsansvarig. Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på c:a 1,5 år. Du kommer att ansvara för företagets redovisning innefattande huvudsakligen: - löpande bokföring och månadsbokslut - kund- och leverantörsreskontra - bank och betalningar - likviditetsplanering och valutasäkringar - anläggningsregister - försäkringsadministration - skatter, moms och uppbörd - extern rapportering till moderbolaget Du kommer att även att ansvara för divisionsrapportering. Du ska med personalansvar leda redovisningsfunktionens dagliga arbete. Du ska arbeta med att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i funktionens administrativa processer samt med att säkerställa en hög intern kontroll inom funktionens ansvarsområde. Dessutom ska du arbeta med att löpande utveckla och förändra funktionens verksamhet utifrån interna och externa krav. Du är: Civilekonom med inriktning mot redovisning/ekonomistyrning. Du har: - Praktisk erfarenhet av redovisning, skatter m m. - Dokumenterad erfarenhet av ledarroll. - God analytisk förmåga samt goda kommunikativa egenskaper. - God erfarenhet av ekonomisystem och goda kunskaper i MSOffice, främst Excel. Som person är du: - Ansvarstagande och plikttrogen - Uthållig och envis med rutinuppgifter och detaljer - Stresstålig och flexibel - Noggrann och strukturerad