Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Nu söker vi en Redovisningsansvarig till ett företag inom livsmedelsindustrin med placering i Norrköping. Detta är ett konsultuppdrag på heltid från slutet på april och cirka 12 månader framåt under en föräldraledighet.

Dina arbetsuppgifter:

I egenskap av redovisningsansvarig har du ett brett ansvar med variation och möjlighet att tillföra kunskap utifrån din erfarenhet. Du arbetar med såväl den löpande redovisningen som med månads-, kvartals-, och årsbokslut samt rapportering. När böckerna är stängda förbereder du P&L och om du är intresserad av analyser finns även möjlighet att utföra det. Teamet består av tre härliga kollegor med blandad erfarenhet och bakgrund som du har tätt samarbete med. Systemen som används är Microsoft Dynamics och Excel.
Du rapporterar till CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring
- Bokslut
- Förbereda P&L
- Periodiseringar
- Inkuransvärdering
- Rapportering


Din profil:

Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi och några års erfarenhet av redovisning, alternativt dig som är gymnasieekonom med längre arbetslivserfarenhet inom redovisning. Du behärskar månads- kvartalsbokslut självständigt, det är meriterande om du även utfört årsbokslut. Språket som talas på arbetsplatsen är svenska och de tillämpar K3, varför det är ett krav att du arbetat enligt det regelverket tidigare. Vidare efterfrågas goda kunskaper i Excel.

För att trivas i företagskulturen tror vi att du är en prestigelös och öppen person. Du har enkelt för att samarbete med olika individer och avdelningar samtidigt som du värdesätter självständigt arbete som omväxling. Du är trygg i din kompetens och delar gärna med dig för att bidra till kunskapsdelning. Att vara noggrann är en självklarhet i din roll som ekonom för att säkerställa hög kvalitet samtidigt som du håller deadlines.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Josefine Wrannvik på telefonnummer +46 (0) 70 729 87 35. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 27 augusti 2020

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024