OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Temabo är ett privatägt företag inom äldreomsorgen. Vi har i dagsläget 10 verksamheter som vi driver på uppdrag av kommuner och stadsdelar samt två nyligen förvärvade Egen regi verksamheter i Skåne. Års omsättning är ca 350 milj sek.
Temabos mål är att alla boende ska få möjlighet att leva hela livet. Vi utgår från en salutogen värdegrund och fokuserar på vad som är meningsfullt för den boende ur ett hälsoperspektiv. Detta synsätt genomsyrar hela Temabo och dess medarbetare, även inom support funktionerna.
Företaget är inne i ett expansivt skede och behöver förstärkning på ekonomiavdelningen och vi söker därför en skicklig och erfaren redovisningsansvarig ekonom för våra bolag.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbete med kontering och bokföring i de bolag som ingår i koncernen. Ekonomisk information är en viktig del i styrningen av våra olika verksamheter Den redovisningsansvariga är också involverad i att ta fram underlag för analyser och är delaktig i analyser av olika ekonomidata.
Ansvarig för all löpande redovisning inom Temabo gruppen
Ansvarig för månadsavstämningar och bokslut
Ansvarig för likviditets prognoser och uppföljning av kassaflödet
Jobbar självständigt med redovisningen och avstämningar
Gör uppföljningar
Har kontakt med bank, BG, revisor och leverantörer
Nyckel person när det gäller kontakter med verksamhetschefer och övriga i driften i det dagliga ekonomiska arbetet
Som redovisningsansvarig har Du högskoleexamen i ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av arbete som redovisningsansvarig på mindre/medelstora företag. Du har och kunskap om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd samt har arbetet med Hogia och kan arbeta självständigt med program och system, såsom exempelvis Excel. Du har erfarenhet av vård och omsorgs-branschen inom kommunalt eller privat bolag.
Som person bör du ha förmåga att självständigt ta dig an uppgifter, prioritera, fokusera, agera för att lösa uppkomna problem och inte vara rädd att hugga i där det så krävs. Du är noggrann med hög integritet. Du är stresstålig och van att arbeta mot tidplaner. Som personhar du ett högt engagemang, är nyfiken och vill utvecklas. Du bör också ha ett gott omdöme, analytiskt förmåga och vara en god kommunikatör.
Vi sätter stor vikt på dina personliga egenskaper samt din förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du skall vara resbar då våra verksamheter finns över hela Sverige.
Ledningen ser ekonomiavdelningen som en central och viktig funktion för bolagets styrning och utveckling. Arbetet är självständigt och ledningen uppskattar nya idéer.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Kristina Segerborg
076407161
Löneansvarig Malou Anden
0736630689
Ekonomichef Cecilia Andrén
0700920527
Driftschef Mona Lindgren
0760389953
VD Olof Ryderberg
0707278545
Mojgan Ommati, Enhetschef
0704-424 14 62
Charlotta Wallström,
070-789 33 77
Charlotta Wallström, Verksamhetschef Alströmerhemmet
070-789 33 77
Angela Plambeck, Verksamhetschef Berga
072-252 06 40
Mojgan Ommati, Enhetschef