OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som redovisningsansvarig kommer du ha ansvaret för bokföringen av den Svenska verksamheten.
Du kommer också att ha ansvar för administrativa delar av vår verksamhet, så som kund fakturering.
Rapporterar gör du direkt till Nordisk ekonomichef samt till VD i Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvar:
· Löpande bokföring och redovisning
· Avstämningar och likviditetsprognoser
· Skatteberäkning och inkomstdeklarationer
· Kund fakturering
· Rapportering till kunder samt tillhandahålla ekonomisk information som kunden efterfrågar
· Dialog med Nordisk ekonomichef samt revisor
Önskade kvalifikationer/ bakgrund:
· Högre utbildning inom ekonomi / redovisning
· Erfarenhet från bokföring & redovisning
· Stark analytisk förmåga
· God kunskap i ekonomi system (gärna Visma)
· Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både muntligt och skriftligt.
· Goda kunskaper i Excel
Personlig profil:
Ansvarstagande, självständig, noggrann, god social kompetens.
Vi erbjuder:
· Möjligheten att jobba i en mycket dynamisk och innovativ arbetsmiljö med kollegor över hela Norden och stort fokus både på det professionella och sociala planet.
· Möjlighet jobba nära några av värdens största märkesleverantörer
· En varierad vardag med allt från stora till små uppgifter.
Vi önskar din ansökan med CV så snart som möjligt. Ansökan kan sändas på mail till fredrik.bjorkdah@retail24.se
Eventuella frågor kan också sändas till samma mailadress.
Vänligen märk ansökan med "Redovisningsansvarig".