OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbeta som Redovisningsanvarig vid Sveriges mest aktiva seniorboende
Vill du vara med och göra nytta på riktigt?
Vi arbetar med att skapa livskvalitet, trygghet och en aktiv livsstil för våra boende. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en avdelning där vi hjälper varandra för våra boendes bästa.
SVPH är en arbetsplats där man värnar om medarbetarnas trivsel och välmående. Vi är en stiftelse där allt överskott stannar i verksamheten, vilket gagnar kvalitet och kontinuitet. SVPH:s huvudkontor ligger centralt i Bromma och har fina personalförmåner som vidareutbildningar, friskvård, subventionerad lunch osv. Möjlighet att få hyra personalbostad i Stockholm innerstad finns också.
Stiftelsen erbjuder seniorboende i Bromma och Fredhäll samt vård-och omsorgsboende i Bromma. Vår vision är att ge ett aktivt och glädjerikt seniorboende för våra gäster. Vi har närmare 600 hyreslägenheter fördelade på tre anläggningar för hyresgäster som fyllt 55 år och uppskattar bekvämlighet med extra livskvalitet samt 67 platser i vård- och omsorgsboende. Vid SVPH arbetar totalt cirka 350 anställda. Ekonomiadministrationen består av Administrativa chefen, en Controller, en Löneadministratör samt en Redovisningsanvarig. Administrativa chefens ansvarsområde omfattar även IT och personalavdelningen.
Om tjänsten: Som redovisningsanvarig på SVPH arbetar du nära dina kollegor både på administrationen och ute i verksamheten. Du ansvarar för, och har den totala överblicken och kontrollen av all redovisning. Bland huvudområden kan nämnas:
All fakturering i form av hyres- och vårdavgifter, hemtjänstersättningar samt mindre externa leveranser.
Hantering av leverantörsfakturor
Systemägare av ekonomisystem och ekonomidelen av fastighetssystemet
In och utbetalningar
Månads och årsbokslut inklusive all dokumentation
Kontakt med revisorer och myndigheter
Momsredovisning (blandad verksamhet)
Avtalsadministration
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har lätt för att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Att du är lösningsorienterad och har en förmåga att se helheten. Då arbetet innebär mycket kontakter med både SVPH:s hyresgäster och medarbetare i organisationen är det också en fördel att ha en humanistisk ådra och lätt till samarbete.
Minst 10 års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete
Relevant utbildning inom redovisning eller motsvarande praktisk erfarenhet
Mycket goda datakunskaper inom redovisningssystem, gärna inom Hogia. Erfarenhet från något fastighetssystem är meriterande. Vi kommer att byta fastighetssystem inom 2023 varför även visst systemtekniskt intresse är önskvärt.
Goda kunskaper i Excel.
Vill du veta mer om tjänsten så är du välkommen att kontakta SVPH:s administrativa chef Anna Möller Wiedenborg på tel.nr: 070-418 00 22
Skriftlig ansökan, inkl. CV eller om du föredrar, en videohälsning och ditt CV, skickar du med e-post till SVPH personalchef: laila.vonscheele@svph.se
Intervjuer sker löpande. Senaste ansökningsdag är 28 augusti 2022
Välkommen med din ansökan!