Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats (http://klaravik.se/). Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions, en av Europas största onlineauktioner. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår auktionsvarumärkena Vavato (BE), Klaravik (SE/DK), Troostwijk (EU), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE) och BMA (UK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Vad ditt jobb blir
Som redovisningsansvarig hos oss på Klaravik kommer du ha ett helhetsansvar för den operativa redovisningen och vara en central del av redovisningsprocessen - med löpande bokföring, leverantörsreskontrahantering, redovisning på kostnadsställen, momsredovisning och avstämningar till bokslut. En stor och viktig del av arbetet inom redovisningsteamet är också rapportering av våra säljande bolags försäljningar på vår auktionsplattform.

Du har personalansvar för sex medarbetare och rapporterar direkt till CFO. Tillsammans med ditt team upprättar, utvecklar och kvalitetssäkrar du rutiner och processer inom redovisning, avstämningar och rapportering till våra säljande bolag samtidigt som du är delaktig i och har en drivande roll i olika redovisningsrelaterade projekt. Att bidra till och ta sig an nya ideér och självständigt driva förändring och projekt kommer bli en del av din vardag då vi drivs av ständig utveckling.

Förutom redovisningsteamet består Team ekonomi av en Financial specialist och Financial Controller & analyst som ansvarar för rapportering och analys av vår svenska och danska verksamhet och ett team som ansvarar för kundreskontra, moms och exporthantering. Tillsammans med dig blir vi sammanlagt 16 personer och hela ekonomiavdelningen arbetar nära affären med kunden i fokus.

Vem du är
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande och har flera års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Du har tidigare arbetat som redovisningsansvarig och som ledare och känner dig trygg både i din kunskap och ledarroll. Du är duktig på att ta tillvara och utveckla den stora kunskap som medarbetarna i teamet besitter samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar fullt ut. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i Excel.

För att trivas i rollen hos oss är du prestigelös och gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Du har en förmåga att se detaljer men även lyfta blicken och tänka framåtriktat. Du gillar när det händer nytt. När nya förutsättningar uppstår har du därför också lätt att få med dig andra med dina goda ledaregenskaper som instrument.

Vad vi erbjuder
Vi sitter i härliga lokaler i Inre hamn i Karlstad och erbjuder 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW:s och kick-offer!

Detaljerna
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Lön: Fast månadslön
Ansökan: Senast 15/3
Personlighets- och problemlösningstest kan komma att bli aktuellt under rekryteringsprocessen.
Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Har ni frågor om tjänsten är ni välkomna att ringa Andrea Elfman, HR-chef på Klaravik på 079 006 00 44.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klaravik AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Jungmansgatan 9
None

Postadress

None
KARLSTAD, 65228

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024