Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Egnahemsbolaget (Göteborgs Egnahems AB) startade 1933 med uppdraget att göra småhus tillgängliga för en bredare allmänhet i Göteborg. Vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare. Egnahemsbolaget består i dagsläget av cirka 30 medarbetare.
På Egnahemsbolaget drivs vi av att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. Vårt uppdrag är att bygga bostadsrätter och småhus som fler har råd att äga. Vårt långsiktiga mål är att minska bostadsbristen och bidra till ett mer hållbart Göteborg genom att bygga bostadsrätter och småhus främst i områden som domineras av hyresrätter. Sedan starten har vi byggt närmare 10 000 bostäder över i stort sett hela Göteborg. Våra kärnvärden beskriver vårt varumärkes personlighet. Det innebär att våra medarbetare arbetar utifrån innebörden av våra värdeord: omtänksam, ansvarstagande, möjliggörande och inspirerande.

Ansvarsområden
Egnahemsbolaget söker nu dig, en driven och erfaren redovisningsansvarig, som vill ta sig an en ny utmaning hos oss. Du kommer att vara en nyckelperson som spelar en central roll i att säkerställa noggrannhet och effektivitet i våra redovisningsprocesser. Du ansvarar för redovisningsprocessen och hanterar och säkerställer att regelverk samt riktlinjer följs. Du arbetar framåtriktat för att utveckla, implementera och förvalta bolagets processer och rutiner inom området. Du har ett nära samarbete med controller och rapporterar till ekonomichef. I rollen ingår också att vara representant för bolaget i koncernens samverkansgrupp för redovisningsansvariga.


Dina ansvarsområden hos oss kommer att vara:
·   Att ansvara och genomföra det dagliga redovisningsarbetet samt bokföring, månads- och årsbokslut.
·   Säkerställa att redovisningsprinciper, lagar och regler efterföljs.
·   Utveckla och implementera effektiva redovisningsrutiner och processer.
·   Samarbeta med revisorer, skattekonsulter och andra externa parter.
·   Analysera finansiell information för att ge ledningen underlag för beslutsfattande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi i kombination med flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning och ekonomi. Alternativt annan eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har jobbat som redovisningssansvarig eller inom kvalificerad redovisning i minst 3 år. Bakgrund inom offentlig verksamhet ser vi som positivt.
För att du ska trivas i rollen ser vi att du har en god förmåga att tolka och förklara finansiell information, vilket ställer höga krav på din analysförmåga. Vi arbetar bland annat i systemen Agresso/Unit 4 och Proceedo så det är meriterande om du har erfarenhet inom något av dessa system. Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper inom Excel.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara noggrann, transparent och strukturerad. Vidare är du van att arbeta självgående, proaktivt och du har en god förmåga att driva projekt framåt. Du trivs att samarbeta med andra och är pedagogisk samt duktig på att kommunicera. Med din prestigelöshet och flexibilitet ingår du gärna i ett team som backar upp varandra och ser det som självklart att stötta där det behövs för att nå gemensamma mål.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vänligen ta kontakt med ansvarig rekryterare ida.nilsson@randstad.se om du har frågor kring tjänsten.
Sista ansökningsdag är 14 januari. Varmt välkommen med din ansökan.
I denna rekryteringsprocess använder vi oss av tester, och för slutkandidat tillämpar vi bakgrundskontroll i syfte att kvalitetssäkra våra rekryteringar. 

Om företaget

Göteborgs Egnahems AB
Vi är en liten organisation med ett processinriktat arbetssätt som lägger stort fokus på våra anställdas trivsel och välmående. En inkluderande arbetsplats som värderar teamarbete högt. Du kommer ha förmånen att arbete på en hybrid arbetsplats med möjlighet till hemarbete, vidare kommer du ha rätt till friskvårdsbidrag, lunchförmån och rabatterat Västtrafikkort. Kontoret ligger för tillfället i Hisings Backa, med planerad flytt till Johanneberg Sciencepark under första kvartalet-24, detta för ett närmare och bättre samarbete med systerbolag i koncernen. Välkommen in på vår hemsida www.egnahemsbolaget.se för att läsa mer om oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2024
  • Ansök senast: 15 januari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024