Redovisningsansvarig

Redovisningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget
Detta är ett heltidsuppdrag med start omgående och pågår medan rekrytering pågår. Förväntad period är 4-6 månader. Placering är i Sundbyberg. Möjlighet till distansarbete finns upp till 2 dagar per vecka.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig teamleader på Ekonomisektionen inom Ekonomi-, styrnings-, och analysavdelningen (ESA) leder, planerar och utvecklar du sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetens mål. Du ansvarar för övergripande processer för finansiell styrning och ekonomisk externredovisning. Sektionen ska säkerställa en god kontroll över myndighetens ekonomi. Rollen ställer krav på mycket kontakter med vår egen verksamhet och med externa partners som t ex banker, revisorer, andra myndigheter och vår uppdragsgivare. För att trivas i rollen som Redovisningsansvarig måste du uppskatta att arbeta tillsammans med andra och vara lyhörd för behoven i verksamheten och i vår omvärld. Du måste se till helheten, gilla problemlösning och våga utmana det invanda.
I rollen ingår också att bereda och föredra ärenden för ledningsgrupp, verksledning och styrelse.
Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning om 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi
Flera års kvalificerad och bred erfarenhet av redovisning från komplex ekonomisk verksamhet
Du har strategisk förmåga och helhetssyn
Du har aktuell ledarerfarenhet inom ekonomi och redovisning
Du har flerårig erfarenhet av årsbokslut, beräkningar i årsredovisning och redovisning inom statlig myndighet, anslagsredovisning
Du driver arbetet mot uppställda mål
Du kommunicerar tydligt och skapar ett gott samarbetsklimat
Erfarenhet av relevanta applikationer och systemstöd

Meriterande
Det är meriterande att du har erfarenhet av det offentliga/statliga redovisningsområdet och kunskap om gällande regelverk och förordningar inom statlig ekonomiadministration.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240823.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia AB Publ Stockholm
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2024
  • Ansök senast: 13 september 2024

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024