OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollabout importerar och distribuerar gravid, mamma och baby kvalitetsprodukter till detaljhandeln i Norden, sedan 2007.
Vi har kontor/showroom/butik i Stockholms innerstad. Vi växer, omstrukturerar och söker nu en ekonomiansvarig - administratör med skarpt ekonomiskt och strukturellt sinne.
Vi söker dig med lång erfarenhet av redovisning av liknande företag inom import/export och arbete med fysiska produkter dvs lager, valutor och olika momsrapportering. Gärna erfarenhet av affärssystemet Mamut, men vi är i fas att byta ERP system
Det är viktigt att du är noggrann och strukturell i ditt arbetssätt. Du är ambitiös, lojal och resultatinriktad.
Konkret blir ditt ansvar:
· Löpande bokföring, skatter/moms, deklarationer, löner, bokslut, post, bank, transaktioner, kundreskontra, förberedande till revisor. Årsbokslut (ca en dag i veckan)
· Allmän administration och kontor, showroom och outlet sansvarig
· Samtliga inköp
· All orderläggning via telefon, mail och webshop
· Logistik, 3PL lager och frakter
· Artikeldatafiler internt och externt återförsäljare
· Ge stöd till säljarna
· Ibland får du även ta hand om kunder/konsumenter i butik/outlet och hjälpa till på mässor.
Personliga egenskaper:
· Noggrann, strukturerad med god organisationsförmåga
· Lojal, ambitiös med hög servicekänsla
· Prestigelös, initiativrik, flexibel och gillar att ha många bollar i luften
· Operativ, en doer med mål och resultatfokus
· Gärna nära till skratt, vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet.
Din bakgrund
· Dokumenterad erfarenhet av ekonomi, administration, Windows program
· Utbildning inom något av områdena – ekonomi, admin el. marknadsföring
#jobbjustnu
Heltid, alt deltid
Välkommen med din ansökan till:
linda@rollabout.se
Linda Norrwie
www.rollabout.se
Ringvägen 75
118 61 Stockholm