OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrköpings Hamn AB bedriver hamn- och terminalverksamhet, ansvarar för den långsiktiga utvecklingen av Norrköpings hamnanläggning och ingår i Norrköpings kommunkoncern. Vi driver en bred verksamhet i en av landets större hamnar, med en rad olika uppdrag från kunder som industri- och handelsföretag, rederier, transportföretag och speditörer.
Med hållbara logistiklösningar och nära samverkan med kunder och vår omvärld skapar vi långsiktig lönsamhet, och har en central roll i utvecklingen av regionen som ett starkt logistikläge. Bolaget befinner sig i en spännande fas med en långsiktig utveckling av företagets organisation och en pågående utbyggnad av hamnanläggningen.
Bolaget har cirka 160 anställda, varav ett trettiotal medarbetare finns på vårt huvudkontor i fina omgivningar på Händelö i direkt anslutning till Pampusterminalen. För oss är hållbarhet, mångfald och jämställdhet viktiga delar i vårt arbete och vår verksamhet. Här finns chansen att bli del av en spännande utveckling
Välkommen ombord!
Om tjänsten
Till vårt huvudkontor i Norrköping söker vi en viktig medarbetare. Som redovisningsansvarig hos oss har du det övergripande ansvaret för bolagets redovisning, samt att säkerställa kvaliteten för redovisningsarbetet, rutiner och processer. På ett självständigt sätt kommer du arbeta med löpande bokföring, avstämningar, rapportering, månads- och årsbokslut, upprättande av årsredovisning, deklarationer samt andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter. I huvudsak arbetar vi i ekonomisystemen Briljant och Hogia Bokslut. Arbetet är till stor del regelstyrt och kräver stor noggrannhet. Tjänsten innebär en del rutinmässiga arbetsuppgifter men det kommer även att handla om utvecklingsprojekt nära verksamheten såsom analys och finansiell controlling. Du kan också bli delaktig i bolagets pågående projekt för hamn- och verksamhetsutveckling. I rollen blir du ett viktigt och naturligt stöd i ekonomi- och redovisningsfrågor för ekonomichefen, men också för vd, bolagets ledningsgrupp och andra berörda chefer och medarbetare.
Avdelningen du kommer att jobba på ansvarar vid sidan av ekonomi och administration även för IT, digitalisering, inköp, kontorsservice och strategisk planering. Samarbetet med övriga på avdelningen innebär också att du kommer att ingå i en personalgemenskap på 8 personer.
Din profil
Vi söker dig som trivs i en roll där du kombinerar både rutinmässiga och mer avancerade/varierande arbetsuppgifter. Vi tror att du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande med flera års relevant erfarenhet inom området. Du är en erfaren Excel-användare och har goda IT-kunskaper. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl i svenska som i engelska.
Kunskaper inom bolagsformalia och gällande regelverk är ett krav. Kanske har du erfarenhet från liknande arbetsuppgifter från företag inom industri, tillverkning eller logistik, från revisionsbyrå eller offentligt ägd, kommersiell verksamhet. Har du tidigare arbetat med koncernrapportering samt internrevision är det meriterande. Som person är du noggrann, flexibel, ansvarsfull och kommunikativ. Du har ett öga för detaljer, är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt och har ett bra ordningssinne med en god förmåga att se helheten.
Nyfiken?
Är du intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Norrköpings Hamn AB med Sententia Rekrytering & Konsult. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jan Hellström, tfn 070-15 03 44 alt. jan.hellstrom@sententia.se.
Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan, gärna omgående, dock senast 2021-10-10 via www.sententiarekrytering.s (http://www.sententiarekrytering.se/)