Redovisningsansvarig, heltid - rekrytering,

Arbetsbeskrivning

Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: Academic Work söker nu för kunds räkning en redovisningsansvarig. Arbetet kräver en förståelse för hela verksamheten varpå erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter är av stor vikt. Kunden arbetar inom maskinindustrin och har sina lokaler centralt i Göteborg. I rollen som redovisningsansvarig kommer du att ha kontakt med människor i alla nivåer inom bolaget. Du kommer att ansvara för avstämningar, löpande redovisning, månad, kvartals och årsbokslut samt rapportering. Du kommer att rapportera direkt till finanschefen. För rätt person finns möjlighet till personalansvar för hela gruppen på ekonomiavdelningen bestående av 5 personer. Då bolaget ingår i en Holländsk koncern kommer en stor del av arbetet att utföras på engelska. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Krav på person: Vi söker dig med utbildning inom ekonomi med redovisningsinriktning. Ett krav är mångårig erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter gärna med personalansvar. En passande bakgrund kan vara inom revision på en revisionsbyrå eller brett arbete på en ekonomiavdelning. Kunden arbetar i ett Dosbaserat affärssystem samt mycket i Excel. Goda kunskaper inom dessa området är därför viktiga för att komma in i rollen snabbt. Som person är du mycket trygg i dig själv. Du vet dina starka respektive svaga sidor och är inte rädd för att ta hjälp när det behövs. Du är prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter och kan rycka in där det behövs. Du är självklart analytiskt lagd och förstår vikten av noggrannhet och detaljfokusering. Då du kommer att arbeta med en grupp om 5 personer är det viktigt att du är en trevlig person som är ödmjuk i ditt sätt. Positiv och drivande inställning ser vi som en självklarhet. Detta är ett mammavikariat men för rätt person finns eventuellt möjligheter inom företaget på sikt. Mycket goda engelska kunskaper är ett krav!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376 0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386 0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg

Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist

CM Emma Isaksson
031-3523389 0701-617357

Sammanfattning

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
Göteborg

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41104

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010