OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfaren och snabblärd Redovisningsansvarig sökes till ett uppdrag i Göteborg!
Om uppdraget
Vår kund belägen i Göteborg söker nu efter en interim Redovisningsansvarig, preliminärt under perioden december 2023 till mars 2024, med chans till förlängning. De arbetar med samhälls- och stadsutveckling inom fastighetsbranschen, bland annat är de delaktiga i Göteborgs kommuns byggprocesser.
Uppdrag är på 90-100% efter överenskommelse, med viss flexibilitet i arbetstider.
Dina arbetsuppgifter
Huvudsakligen kommer du sitta med att säkra redovisning och rapportering för bolaget och samarbeta med projektcontroller angående redovisning av projektkostnader. Rapportering av bokslut sker bland annat i Cognos. Du kommer även vara ansvarig för att säkerställa periodiska resultat såsom månadsrapporter och avstämningar. Detta arbete kräver samarbete och avstämningar med vår kunds moderbolag.
Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till att:
- Svara på olika förfrågningar som kommer från staden eller koncernen, bidra till koncernövergripande projekt.
- Ta fram och analysera likviditetsrapporter.
- Löpande bokföring, fakturor, avstämning med bank.
Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga är lyhörd för verksamhetens och kollegors behov.
Dina kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning om minst tre (3) år
- Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsansvarig eller samordnare
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning
- Tidigare arbetat i medelstora eller stora organisationer om minst 50 anställda
- Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
- Kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)
- Flytande i svenska i såväl tal som skrift
För rollen är det viktigt att du har en förmåga att arbeta noggrant och med hög kvalitetsstandard. Du behöver även vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga och på ett pedagogiskt sätt kan utbilda andra samt skriva rapporter och analyser.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-09
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 194 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson