OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och söker nu Dig med flerårig erfarenhet av arbete som redovisningskonsult eller redovisningsekonom som vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss!
#jobbjustnu
Kansliet är en Extern Ekonomiavdelning, vilket innebär ett arbetssätt som skiljer oss från de flesta byråer. Vi tar hand om hela ekonomiprocessen och arbetar i grupper där varje avdelning hanterar sin del.
Du erbjuds en ansvarsfull roll i ett familjärt gäng där det är nära till skratt, högt i tak och där egna initiativ och ideér uppmuntras.
Kansliet AB har sedan 2008 arbetat för att ge våra kunder en total ekonomiservice utöver det vanliga!
Våra kunder finns i hela landet och i många olika branscher, bland annat i föreningsvärlden där vi har glädjen att ta hand om ekonomi och redovisning för ett antal av Sveriges större idrottsföreningar. Vi har även ett växande antal AB´n som valt oss som sin externa ekonomiavdelning.
Arbetsuppgifter:
Som Redovisningsansvarig konsult håller du i redovisning, månadsbokslut och rapportering, skatt och deklaration, årsbokslut och årsredovisning etc till ett antal av våra kunder.
Du är den viktiga länken mellan kunden och vårt kundteam. Du jobbar i ett strukturerat arbetsflöde tillsammans med de övriga i teamet som sköter kund- och leverantörsreskontra, löner mm.
Du gillar att vara självgående och arbeta under eget ansvar.
Personliga egenskaper:
Vi tror att du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter och är taggad på att utvecklas vidare.
Som person är det värdefullt för oss att du är ansvarsfull, positiv, social och initiativrik, och klarar av att hantera uppgifter effektivt och noggrant.
Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team, gillar och klarar att hålla många bollar i luften samt är driven i att utveckla ditt eget ansvarsområde.
Du har en mycket viktig roll i den dagliga kundrelationen vilket kräver mycket goda egenskaper inom kommunikation och svenska kunskaper.
Erfarenhet & kunskap av excel, olika ekonomi- och bokslutsprogram är meriterande. Det är viktigt att du är en god ambassadör och kan representera de värderingar Kansliet AB står för.
Arbetstid/Varaktighet:
Heltid, tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning. Tjänsten är vid vårt kontor i Täby. Arbetstid: ca 8.00 till 16.30. Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Välkommen med din ansökan snarast i form av personligt brev inklusive löneanspråk samt CV till info@kansliet.net. Intervjuer kommer ske löpande. Tillträde snarast, dock senast 1/9.