Redovisningsansvarig / Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Redovisningsansvarig / Löneadministratör till vår verksamhet i Landskrona





Om Parajett

Vi är en väletablerad verksamhet, där vår styrka är att vi är full service provider inom fysiska och digitala kommunikationslösningar. Vi har en unik och modern fysisk produktionsmiljö. Vår produktportfölj innehåller naturligtvis också e-tjänster som exempelvis e-fakturor, e-arkiv, email, SMS, digitala brevlådor. Vi tar därmed ansvaret för kundens hela kommunikation. Våra duktiga medarbetare, kompetens och erfarenhet ger våra kunder unika möjligheter att utveckla sina affärer genom smart, välriktad och effektiv kommunikation. Vårt huvudkontor finns i Landskrona. Vi har också försäljningskontor i Stockholm och Oslo. Produktion sker i Landskrona och Oslo.

Besök gärna www.parajett.se för mer information.

Om tjänsten



Du kommer vara en del av ett team på ekonomi/HR-avdelningen och delaktig i alla processer kring redovisning och lön. Du arbetar verksamhetsnära i tätt samarbete med CFO. Uppskattningsvis är arbetet fördelat ca 70% redovisning och 30% lönehantering.

Dina arbetsuppgifter handlar om:

Löpande redovisning och avstämningarMoms och skattefrågorMånads- och årsbokslutBudget, prognoser, analyser och uppföljningTa fram ekonomiska rapporterLönehanteringStöd i ekonomi- och lönefrågor inom bolagetLöpande arbeta med förbättringsarbete inom ekonomi/lön

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet från liknande roll och därmed goda kunskaper i finansiell redovisning samt lönehantering. Du har arbetat med både tjänstemän och kollektivanställda och har erfarenhet av att arbeta med olika avtal vad gäller lönefrågor. Du är van att arbeta i olika ekonomi-/lönesystem och bokslutsprogram samt har goda kunskaper i Officepaketet. Du arbetar obehindrat i svenska och engelska språket.

Vi söker dig som är en målmedveten, strukturerad och lösningsorienterad. Du har förmågan att ta initiativ och självständigt driva ditt arbete. För oss är det viktigt att du har en förmåga att ta hänsyn till såväl helheten som detaljer. Du är en person som har ett prestigelöst förhållningssätt, är trygg i dig själv och som möter människor där de är. Du är bra på att prata om ekonomi- och lönefrågor på ett sätt som man lätt kan ta till sig. Stort intresse för att utveckla verksamhet, rutiner och dela med dig av din kunskap.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Maria Lindström på jenny-maria.lindstrom@wise.se

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 29 mars och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024