OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen:
Rollen som redovisningsansvarig på Brilliant Future är en nyskapad roll. Du rapporterar till CFO och kommer att vara en viktig del av Brilliants fortsatta tillväxtresa.
Som redovisningsansvarig ansvarar du för kontakten med lönefunktion, leverantörs- och kundreskontra som idag är outsourcad. Du är ansvarig för kontakter med bank, skattemyndighet, revisor och arbetar nära chefer samt säljare på Brilliant för att stötta dem i frågor kring leverantörsfakturor och kundfakturering osv. I rollen ingår även rapportering samt att bistå med ekonomiska underlag till ledning och styrelse.
Rollen som redovisningsansvarig innebär till stor del att arbeta med den legala redovisningen i en börsnoterad miljö.
Du kommer att bidra med:
· Löpande bokföring
· Ansvar för outsourcad kund- och levreskontra, lönehantering
· Månadsavstämningar och bokslut
· Momsdeklarationer
· Skatteberäkningar
· Konsolidering av ett dotterbolag
· Rapportering
· Sifferunderlag till Q-rapport
· Sifferunderlag till ÅR (räkning och nötter)
· Ansvara för uppbyggnad och utveckling av processer och dokumentation
· Underlag till revisorer
Vem är du?
För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig hos oss har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet. Du har minst ett par års erfarenhet av en liknande roll och är trygg i redovisningen. Vi ser att du har en bred ekonomisk förståelse, är självgående i månads, kvartals- och årsbokslut samt har goda kunskaper i koncernredovisning och K3. Rollen innebär i dagsläget inte ett personalansvar men kan mycket väl ändras med tiden varav ledaregenskaper är önskvärt.
Om Brilliant
På Brilliant hjälper vi organisationer att bli bättre! Genom vår moderna undersöknings- och actionplattform mäter vi engagemanget hos medarbetare och kundernas upplevelse. Vi omvandlar kund- och medarbetardata till agerbara insikter som stärker medarbetarengagemanget, utvecklar ledare och stärker organisationens employer brand. Vi är en del av Wise Group - en börsnoterad koncern på Nasdaqs Small Cap-listan. Vi omsätter idag ca 100 Mkr och har 90 anställda och är nu inne i en spännande transformation och expansiv fas. Den 13:e januari 2021 informerade Wise Group att styrelsen undersöker möjligheten att sälja aktierna i Brilliant till aktieägarna i Wise Group och att i samband med det särnotera Brilliant. Styrelsen och ledningen i Wise Group och Brilliant arbetar nu efter en övergripande tidplan som innebär att fullständigt förslag publiceras i samband med kallelse till årsstämma den 12 maj 2021.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på
lisa.siden@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!