OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationella programkontoret för utbildningsområdet (IPK) är en myndighet under Utbildningsdepartementet.Till vår administrativa enhet med placering i Stockholm söker vi med Ref.nr.2008: 159/206 en Redovisningsansvarig - med breda arbetsuppgifter Redovisningsansvarig ingår i IPK:s administrativa enhet med ca 14 medarbetare.Redovisningsansvarig rapporterar till IPK:s administrativa chef.Ekonomigruppen består f n av fyra personer, en controller, en redovisningsansvarig och två ekonomihandläggare som arbetar med leverantörsreskontra och bidragsutbetalningar till en omfattning av drygt 200 mkr.IPK arbetar f n med att genomföra omlokalisering till Visby av vissa av myndighetens verksamheter och de två ekonomihandläggarna är bland de tjänster som kommer att omlokaliseras i slutet av år 2008.På sikt kommer gruppen att utökas med en tjänst för att rymma arbetsuppgifter inom löneadministration, med placering Visby. Arbetsuppgifter: Den person vi söker kommer att ansvara för myndighetens ekonomiska redovisning vilket bl.a. innebär att ansvara för årsredovisningens finansiella delar, samtliga månatliga avstämningar och kontroller av balanskonton m m, redovisning av anläggningstillgångar inkl hantering av lån i Riksgäldskontoret.Du sköter redovisning av moms, skatt och sociala avgifter samt den månatliga rapporteringen till statens koncernredovisningssystem Hermes.Projektledning för införande av elektronisk fakturahantering kommer att vara en prioriterad uppgift under 2008 liksom arbete med att implementera den nya Ekonomifunktionen med personal såväl i Stockholm som i Visby.IPK planerar att på sikt ta hem arbetet med löneadministration inkl reseräkningshantering till den egna myndigheten och dessa arbetsuppgifter kommer att ingå i Ditt ansvarsområde.Du kommer att samordna arbetet för de två ekonomihandläggare vars tjänster omlokaliseras till Visby i slutet av året liksom, på sikt, för löneadministratör. Kvalifikationer: Vi söker dig med civilekonomexamen eller motsvarande.Du ska ha goda kunskaper i statlig redovisning och de statliga ekonomiadministrativa bestämmelserna.Har du erfarenhet av att ha arbetat som redovisningsansvarig inom statlig verksamhet inkl av ekonomisystemen Agresso och Hermes är det meriterande.Vi förutsätter att Du har stor vana vid att arbeta i Excel.Erfarenhet av lönehantering och kunskaper om förmånsbeskattning är ett extra plus.Vi eftersträvar en jämn könsfördelning samt de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Tjänsten är en heltidsanställning, tills vidare med provtjänstgöring sex månader. Ansökan kompletterad med meritförteckning och referensnummer, skickas till www.proastri.se/Sidor/intresse.html.Ansökan med refnr 2008: 159/206 skall vara inkommen senast den 15/2 2008.För mer information om IPK gå in på www.programkontoret.se.För mer information om Pro Astri AB gå in på www.proastri.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsult och delägare Yvonne Borg
08-6508760
0703-369888
Konsult och delägare Kristina Ohlson
08-650 87 60
070-896 17 36
Konsult Hans Rosengren
0705-90 86 69
Konsult och delägare Yvonne Borg
08-6508760
0703-369888