Redovisningsansvarig med erfarenhet av IFRS

Redovisningsansvarig med erfarenhet av IFRS

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett företag med starkt samhällsengagemang och där du får vara med och påverka? Vill du bli redovisningsansvarig och har erfarenhet av IFRS 16? Sök den här tjänsten på en gång - ansökan tar bara några knapptryck!

Är du redo för nästa utmaning? Vår kund som har sitt huvudkontors söder om söder och söker en interimskonsult med start omgående.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för all Löpande redovisning och reskontra
- Ansvarig för all rapportering i enlighet med IFRS 16
- Driva utveckling och stötta teamet i redovisningsfrågor
- Delaktig i planering av bokslutsprocess och bokslutsgranskning
- Balans- och kassaflödesfrågor
- Vara van vid stora globala koncerner


Är du den vi söker?

Som redovisningsansvarig behöver du framförallt vara duktig på redovisning, processer och att driva arbetet framåt. Vidare behöver du vara en coachande och engagerad person som drivs av att samarbeta och leda dig själv och dina kollegor framåt.

För att lyckas i rollen som redovisningsansvarig är det ett krav med högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet av globala koncerner och IFRS. Det är även meriterande om du har haft personalansvar i någon av dina tidigare roller. Excel är du helt bekväm i, så även att skriva och tala på både svenska och engelska.

För att axla rollen som redovisningsansvarig behöver du vara kommunikativ, framåt och nyfiken. Vidare är det viktigt att vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Du har ett utpräglat sinne för redovisning och gedigen erfarenhet av rapportering enligt IFRS 16. Du är ansvarstagande, driven och är van att arbeta självständigt och lösningsorienterat.

Viktig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag. Uppdragstiden är med start omgående och förväntas pågå sex månader. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Hultberg på 0766471641.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.



Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Titel: Redovisningsansvarig

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 6 april 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024