Redovisningsansvarig på deltid i Uppsala

Redovisningsansvarig på deltid i Uppsala

Arbetsbeskrivning

För ett långt konsultuppdrag (1år) söker vi dig som vill ha en ansvarsfull roll som redovisningsansvarig på en mindre men modern arbetsplats med kontor i Centrala Uppsala!

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning och vill vara den som ansvarar för helheten? Då kan vi ha den perfekta rollen för dig!

Till vår kund, en trevlig arbetsplats med lokaler i centrala Uppsala söker vi dig som vill axla ett helhetsansvar för redovisningen, från leverantör-och kundreskontra till årsbokslut samt även lönehanteringen.

Detta är ett konsultuppdrag där vi söker dig som har eget bolag och som vill ta dig an detta uppdrag alternativt kan du bli anställd hos oss som konsult. Omfattningen är ca 50-60% och tilltänkt tillträde är i maj. Antingen sköter du uppdraget hemifrån eller på plats eller en kombination utifrån vad du själv önskar.

Arbetsuppgifter

- Helhetsansvar för redovisningen, leverantör- och kundreskontra till årsbokslut.
- Månatlig moms- och skatteredovisning samt deklarationer.
- Månadsrapport, uppföljning av månadens resultat
- Kassaflöden och bankhantering
- Budget och prognosarbete
- Rapportering och uppföljning
- Lönehanteringen, även administrativt ansvar för försäkringar så som sjukförsäkring och tjänstepension


Vem är du?

Du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har arbetat något eller några år med redovisning. Har du även arbetat med löner är det meriterande. Då det är både interna och externa kontaktytor inom och utanför bolaget vill vi att du har flytande kunskaper i både svenska och engelska. Du behöver också ha goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Har du erfarenhet av Fortnox är det meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och uppskattar om du som person är noggrann, ansvarstagande, självgående och kan samarbeta väl med andra. Vi ser även att du är en person som vill vara en del av en företagskultur som kännetecknas av engagemang och framåtanda och där man månar om varandra.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linnéa Järverup på 0708-23 41 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024