OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en bred och omväxlande roll inom redovisning? Tycker du om att samordna och ta ansvar för det ekonomiska flödet? Då kan det här intressanta konsultuppdraget vara något för dig!
Vår kund är en koncern som driver traditionella lotterier och som har lång erfarenhet av att hjälpa ideella organisationer att sköta sin lotteriverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta på huvudkontoret centralt i Stockholm tillsammans med trevliga kollegor.
Tjänsten som Redovisningsansvarig är ett konsultuppdrag på heltid under en föräldraledighet. Uppdraget beräknas pågå under drygt 1 år, med start i juni, med möjlig semester under juli månad.
Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Redovisningsansvarig kommer du att arbeta i en självständig och varierad roll med ansvar för dina egna bolag. Du kommer att arbeta med helheten, från löpande redovisning till period- och årsbokslut och momsdeklarationer, med möjlighet att även ansvara för årsredovisning och inkomstdeklaration.
Ekonomiavdelningen består av sex personer, varav två har rollen som Redovisningsansvarig. Du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team, men även ha kontakt med ägare och andra intressenter, såväl svenska som utländska.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av liknande uppgifter inom redovisning, som kan ta ansvar för helheten och självständigt kan göra bokslut. Du är trygg i din kompetens och vi ser att du har en lämplig utbildning inom ekonomi. Vi utgår från att du är en van användare av Excel och att du har erfarenhet från något eller flera affärssystem. Du talar och skriver svenska obehindrat och känner dig även bekväm med att uttrycka dig på engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann och strukturerad och du kan se såväl helhet som detaljer. Du är engagerad och van att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla och förbättra processer och rutiner.
Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor söker vi dig som är en lagspelare. Du tar eget ansvar men är prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Vi tror att du är kommunikativ och tycker om att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.
Om verksamheten
Om Poolia
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Som anställd hos oss har du tillgång till förmånsportalen Benefits där du kan ta del av olika erbjudanden inom bland annat hälsa, försäkringar och hushållsnära tjänster. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom