OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning SVEAB (Svenska Entreprenad i Mälardalen AB) utför byggrelaterade tjänster inom områdena anläggning, drift & underhåll samt telekraft.Sveab är en mellanstor aktör inom byggmarkanden som erbjuder tjänster med konkurrenskraftigt pris och med kvalitets- och miljöansvar.Företaget har den största verksamheten i Mellansverige men befinner sig i ett starkt expansivt skede.Sveab omsätter idag ca 700 miljoner kr och har totalt ca 320 anställda.På huvudkontoret i Stockholm/Sundbyberg arbetar 35 personer varav 4 personer arbetar på ekonomiavdelningen.För mer information om företaget se: www.sveab.com.Arbetsbeskrivning Sveab söker nu en redovisningsansvarig med placering på företagets huvudkontor i Stockholm.Du ansvarar även för löpande avstämningar och för att leverantörsreskontra uppdateras vid varje månadsskifte så att projektresultat/månad kan överlämnas till respektive projektansvarig. Vidare ingår att se till att projektens huvudböcker och reskontralistor skickas ut till respektive ansvarig enligt företagets rapporteringsschema, att skattedeklarationer upprättas och att preliminärskatt, övriga skatter/sociala avgifter och moms är korrekta och betalas i tid.Du kommer även sända bank- och postgiro filer för löneutbetalning och leverantörsutbetalning samt ha hand om försäkringsgarantier.I Din roll ingår att vara behjälplig och svara på ekonomirelaterade frågor från externa kunder och kollegor. Initialt erbjuder Sveab Dig ca en månad introduktion och det finns även möjligheter till fortlöpande utveckling.Till hösten kommer företaget att installera ett nytt ekonomisystem (Agresso) och Du kommer då få möjlighet att lära Dig systemet på plats.Kvalifikationer Till denna tjänst söker vi Dig som har en ekonomiutbildning av något slag.Du kan ha gått exempelvis en KY-utbildning med inriktning mot ekonomi/redovisning, akademisk utbildning är inte ett krav.Du bör ha grundläggande kunskaper i bokföring och grundläggande datakunskaper.Har Du erfarenhet av leverantörs- och kundfakturering är det en fördel.Det är ett krav att Du kan uttrycka Dig väl i såväl tal som skrift.För att trivas med tjänsten bör Du vara van vid att arbeta självständigt samt ha förmåga att ge god service mot kunder och kollegor.Du är strukturerad och stresstålig och har förmåga att ta egna initiativ.Denna rekrytering genomförs av Academic Work men Du kommer att anställas av Sveab
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling