OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och självgående redovisningsansvarig. I rollen har du helhetsansvaret för att leda och fördela arbetet inom accounting-teamet och för den svenska redovisningen.
Amphenol ConneXus ingår i en stor internationell koncern med moderbolag i USA. Företaget sitter i ljusa och trevliga lokaler i Solna.
Dina framtida arbetsuppgifter
Målsättningen med din roll är att säkerställa månads- och årsbokslut och se till att hög kvalitet och lagkrav upprätthålls inom alla redovisningsområden. I ditt ansvarsområde ingår rapportering både månadsvis och vid årsbokslut. Du ansvarar bland annat för följande arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Avstämningar, månadsbokslut och årsbokslut i enlighet med lokala redovisningsregler och US Gaap.
Rapportering till moderbolag
Rapportering till SCB och övriga intressenter
Likviditetsplanering
Reseräkningar och utläggsredovisning
Momsredovisning
Intern kontroll, delta i interna och externa revisioner
Säkerställa korrekt information i kund- och leverantörsdatabas
Ad hoc rapporter och övrigt som kan förekomma på en ekonomiavdelning
I din grupp ingår en Team Leader Accounting som planerar och styr det operativa arbetet för tre ekonomiassistenter. Du rapporterar till verksamhetens CFO som sitter i Sverige.
Bolaget planerar att utveckla och implementera nya it-verktyg där du kommer ta en aktiv roll.
Dessutom ansvarar du för att upprätta och vidareutveckla processbeskrivningar och instruktioner samt säkerställa kvaliteten på rutinerna inom redovisningsområdet.
Vår kund arbetar i Visma Business.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsansvarig är att du har gedigen erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig. Då arbetet innebär många kontakter och mycket rapportering är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
Vem är du? Vi söker en strukturerad och noggrann person som också är ödmjuk och lyhörd. Du tycker om förändringsarbeten och att leda ett team. Du har förmågan att prioritera och planera ditt arbete och du gillar att samarbeta. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Du är processorienterad och har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt. Sist men inte minst är du prestigelös, hjälpsam och flexibel.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering med goda anställningsvillkor
Tillsättning: Omgående
Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
Placering: Solna med möjlighet till hybrid
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.Pereira@andaragroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!