OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborgs stad arbetar för att fler helsingborgare ska komma i arbete. De som vänder sig till oss är vuxna som söker arbete, som vill studera, som inte klarar sig ekonomiskt eller som behöver råd och stöd. Vi ansvarar för stadens vuxenutbildning, ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsfrågor. Tillsammans med invånarna och våra olika samarbetspartners möjliggör vi vägar mot arbete och studier. Vi tror på invånarens drivkraft och förmågor. Vår ambition är att vägen till arbete ska vara snabb och hållbar.
Enheten för ekonomi & administration är en av förvaltningens stödverksamheter vars uppdrag är att bidra till att förvaltningen når sina mål. Ekonomiteamet består av tre ekonomer och tre ekonomiassistenter som arbetar med att stödja verksamheten i ekonomiska och strategiska frågor. Teamet ansvarar även för redovisning och rapportering, inköpsfrågor, utbetalning av ekonomiskt bistånd samt förvaltningens fakturaflöden. Teamet bidrar även med sin kompetens i stadens olika nätverk inom redovisning, inköp m.m.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en strukturerad redovisningsansvarig till vårt ekonomiteam. Du blir ansvarig för förvaltningens redovisning och rapportering samt blir ekonomichefens partner i dessa frågor. Du kommer att ansvara för förvaltningens månadsbokslut, delårsbokslut och årsredovisning samt rapportering till staden. Du är även ansvarig för förvaltningens redovisning, rådgör teamet i redovisningsfrågor samt är systemansvarig för ekonomisystemet och ingår i stadens redovisningsnätverk. Teamet är inne i ett utvecklingsskede där du med din expertis blir en viktig spelare.
Beroende på dina styrkor kommer resterande arbetsuppgifter formas för att möta dina styrkor och teamets behov.
Förutom trevliga kollegor och spännande arbetsuppgifter erbjuder vi bland annat flexibel arbetstid, delvis platsoberoende arbete, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till fler semesterdagar.
Vi finns i fräscha lokaler i centrala Helsingborg, bara en kort promenad från Helsingborg C.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning i ekonomi eller annan utbildning inom redovisning samt har några års erfarenhet av liknande roll. Du har tidigare arbetat med bokslut och ansvarat för redovisning och rapportering. Det är meriterande om du har erfarenhet av vårt ekonomisystem Unit4.
Du är analytisk, arbetar strukturerat och är noggrann och lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Du är ansvarstagande och kan arbeta både självständigt och i grupp och har engagemang för vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för uppdraget.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023-01-10
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.