OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en fantastisk möjlighet för dig med några års erfarenhet inom Redovisning att axla rollen som Redovisningsansvarig på attraktiva LF Affärsservice Sydost AB. Med intresse för problemlösning, effektivisering och en ständig vilja att utvecklas hoppas vi att du vill följa med på vår spännande utvecklingsresa! Vi välkomnar dig som vill vara en del av Länsförsäkringar via servicebolaget LF Affärsservice Sydost - ett kompetenscentrum med stark drivkraft och kvalitet i fokus.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig på LF Affärsservice Sydost ansvarar du för och utför arbete inom processerna redovisning och rapportering för de olika länsbolagen, med vilka du har löpande dialog med i ditt arbete. Du kommer exempelvis sköta löpande redovisning, bokslutsarbete, koncernkonsolidering, hantera anläggningstillgångar samt sköta intern och extern rapportering. Du kommer bidra till att resursutnyttjandet effektiviseras och att kvaliteten hålls hög och jämn. Vidare säkerställer du att arbetet utförs enligt gällande SLA, regelverk, processer och riktlinjer och du håller dig uppdaterad inom samtliga områden. Du kommer bidra till att uppnå teamets mål samt medverka i förbättringsarbete inom rutiner, processer som kvalitet och effektivisering.
Du blir en del av en ekonomiavdelning om totalt 8 kollegor med roller som redovisningsansvariga, ekonomiassistenter, back-office / kapitalförvaltning och i din roll rapporterar du till Redovisningschef.
Din profil
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av operativt arbete med redovisning, gärna inom bank och försäkring. För att trivas och lyckas i rollen behöver du även ha erfarenhet av ett processorienterat och serviceinriktat arbetssätt. Du är van vid att arbeta i större affärs- och ekonomisystem, med fördel Hogia.
Förutom dina tidigare erfarenheter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person behöver du vara strukturerad, serviceinriktad och ha ett dynamiskt tankesätt. Du trivs i en positiv miljö och motiveras och drivs av förbättringsmöjligheter. Här får du möjligheten att arbeta både självständigt och i team med en hög precision, snabbhet och engagemang. Detta i kombination med en bred kontaktyta med interna och externa parter gör att du behöver ha en god samarbetsförmåga samt värdesätter god kommunikation.
Övrig information
Placeringsort: Kristianstad
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
LF Affärsservice har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult på Maxkompetens, Josefin Jönsson 044-781 44 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Ansökan sker på www.maxkompetens.se (Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR). Sista ansökningsdag är 12 maj 2022 men vi kommer arbeta löpande med urvalet så hör av dig snarast till oss!
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
LF Affärsservice Sydost AB är en del av Länsförsäkringar och ägs av Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad, Länsförsäkringar Blekinge och Länsförsäkring Kronoberg.
Vi har samlat IT, växel/telefoni och ekonomi i vårt servicebolag där vi byggt upp specialistkompetens och en unik förmåga att leverera tjänster till våra tre länsbolag som tillika är våra ägare. I LF Affärsservice Sydost arbetar du tillsammans med inte bara ett unikt länsförsäkringsbolag utan tillsammans med tre för att skapa det allra bästa förutsättningarna för en långvarig och verksamhetsnära leverans. Vi är idag 18 anställda och vår organisation växer i takt med att våra ägare växer!