OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av redovisning? Har du dessutom ett intresse av system och förändringsarbete? Då är det dig vi söker!
Capio Ortho Center Göteborg är en av de ledande ortopediska och idrottsmedicinska specialist-klinikerna i Norden. I dag är bolaget ca 80 anställda uppdelad på mottagning, rehab, operation och vårdavdelning samt har en omsättning på ca 120 mkr. Kliniken fokuserar på kvalitet, kontinuitet och effektivitet. Capio Ortho Center ingå i Capiokoncernens grupp med ortopedkliniker.
Capio Medicinskt Centrum Göteborg är en mottagning med specialistläkare i allmänmedicin och internmedicin. I dag har bolaget ca 8 anställda samt har en omsättning på ca 10 mkr. Vår ambition och vårt mål är en välfungerande mottagning med nöjda patienter. Capio Ortho Center ingå i Capiokoncernens grupp med specialistkliniker.
Bolagen är nu i behov av en gemensam Redovisningsansvarig till bolagens ekonomiavdelning. Du kommer att ansvara för olika delar i de båda bolagen. I Medicinskt Centrum kommer du ansvara för: hela redovisningsprocessen med leverantörsreskontra, kundreskontra, löpande redovisning, månadsbokslut och rapportering. I Ortho Center kommer du ansvara för: leverantörsreskontra, löpande redovisning, månadsbokslut. Bolagen står inför byte av ekonomisystem under hösten, samma som övriga koncernen Unit 4 ERP, där du kommer ha en aktiv roll.
Du ingår i en grupp med tre andra redovisningsekonomer som sköter redovisning/fakturering åt systerbolag. Du kommer att rapportera till Ekonomichefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Hantera levarantörsfakturaflödet
• Hantera kundfakturaflödet
• Löpande bokföring
• Månadsbokslut och årsbokslut
• Kontoavstämningar vid månadsbokslut
• Rapportering till moderbolaget i Aaro
• Likviditetsprognos
Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Capio Medicinskt Centrum. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider, du erbjuds även möjligheten att jobba hemifrån ca 2 dagar i veckan. Tjänsten planerar att starta i augusti eller enligt överenskommelse.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi du har:
• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Ett stort intresse för att utveckla och förbättra processer
• Mycket god vana av Excel
• Lätt för, och vara intresserad av, att lära nya system
• Goda kunskaper i svenska
• Erfarenhet av Visma adm och Unit 4 ERP/Agresso ses som mycket meriterande
Som person är du prestigelös, noggrann och gillar snabbt tempo. Du är både strukturerad och driven. Du är en serviceminded person som alltid levererar och håller deadlines. Vidare tycker du om breda kontaktytor och är en god kommunikatör både internt och externt.
Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584