Redovisningsansvarig till Envirotainer

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i en roll som Redovisningsansvarig till ett företag vars huvudsakliga mål är att säkerställa att läkemedel levereras tryggt och säkert? Envirotainer är den globala marknadsledaren inom säkra kylkedjelösningar för flygtransport av läkemedel. Till Envirotainer söker vi nu dig med bred erfarenhet inom redovisning som vill vara med och bidra i deras fortsatta expansionsresa!

Som Redovisningsansvarig kommer du att ha en central roll på ekonomiavdelningen där du kommer att ansvara för ekonomin för bolaget Envirotainer Engineering. Du kommer att ha en nyckelposition i arbetet med att utveckla bolagets ekonomiavdelning. Organisationen befinner sig i en expansionsfas med fokus på IT-utveckling och beredskap för börsintroduktion vilket kan förändra de dagliga aktiviteterna i avdelningen och leda till förändringar och stora utvecklingsmöjligheter över tid. Du kommer bland annat få vara delaktig i att att utveckla nya processer och förbättringar inom organisationen och på så sätt aktivt delta i deras expansion. Du kommer att arbeta i ett team som präglas av stark laganda- där samarbete och backup av varandra är avgörande för att leverera finansiell information med noggrannhet i tid - men där man också gillar att ha roligt tillsammans!

Detta är en direktrekrytering med anställning i Envirotainer, där Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som Redovisningsansvarig till Envirotainer kommer du att ansvara för redovisning inom bolaget för Envirotainer Engineering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att arbeta med:

- Månads-, kvartals- och årsbokslut av samtliga poster utifrån K3 standard
- Upprättande av årsredovisning
- Säkerställa korrekta betalningar av leverantörsfakturor och skatter i tid.
- Ansvarig för korrekt och snabb månatlig koncernrapportering
- Samverka med inköpsavdelningen, FoU-avdelningen och andra avdelningar inom Envirotainer med avseende på redovisning och affärssystemet ERP (Business Central, Microsoft Dynamics)
- Administrera register över anläggningstillgångar (avräkning, kapitalisering av FoU-kostnad och beräkningar av avskrivningar)



Vi söker dig som har

- En bred bakgrund inom redovisning med erfarenhet av månatliga avslutningsförfaranden och förberedelse av årsrapporter
- Erfarenhet av Navision/ Business Central ERP
- Mycket goda kunskaper och svenska och engelska
- Erfarenhet av lagerredovisning och en förståelse för att arbeta med tillverkande bolag



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är analytisk, öppen och ett lösningsorienterat tillvägagångssätt. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Plats: Rotebro

Omfattning: Heltid, 40h /v

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Envirotainer är den globala marknadsledaren inom säkra kylkedjelösningar för flygtransport av läkemedel. De har över 35 års branscherfarenhet och kombinerar sin expertis för att erbjuda rådgivning och hjälp till läkemedelsföretag och deras logistikpartners över hela världen. Företagets huvudsakliga mål är att säkerställa att läkemedel levereras säkert genom att upprätthålla integriteten och kvaliteten hos produkterna under hela kylkedjan.

Envirotainer har över 360 anställda och har etablerat sig med 3 regionala driftscentraler, över 50 serviceenheter, centrala driftsfunktioner, säljledningsteam, en egen produktionsanläggning och en FoU-avdelning. Deras verksamhet omfattar utveckling, tillverkning och leasing av FAA/EASA-certifierade, rena och funktionella containrar för temperaturkontrollerad lufttransport. Dessutom erbjuder de innovativa verktyg och tjänster för validering, planering, frakt och uppföljning av temperaturkontrollerad lufttransport

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024